Producţia Dacia a scăzut cu 40% în septembrie la aproape 22.000 de maşini, în timp ce la Ford declinul a fost mai puternic, de 67%, la aproape 7.200 de unităţi.
Septembrie este cea de-a patra lună din acest an în care s-au înregistrat scăderi de producţie faţă de perioada similară din 2020, potrivit datelor Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM).
La nivelul primelor nouă luni ale acestui an s-au produs 315.000 de maşini, în creştere cu 3% faţă de perioada similară din 2020.
Creşterea mai mare o are Dacia, de 7% la aproape 194.500 de unităţi, în timp ce uzina Ford a punctat o scădere din cauza încetinirii puternice din septembrie.
Dacă în 2020 producţia a fost puternic afectată de pandemia de COVID-19, în 2021 industria este afectată de lipsa componentelor electronice - din cauza aceasta mulţi constructori aleg acum să livreze maşini fără anumite componente precum sisteme de navigaţie, faruri inteligente, sisteme multimedia pentru scaunele din spate.
Mai mult, pe fondul creşterii cererii, dar al scăderii producţiei, timpul de aşteptare pentru un automobil nou a crescut la aproape un an în cazul anumitor branduri. De asemenea, şi preţurile au crescut atât în cazul maşinilor noi, cât şi în cazul second-hand.