Dacia a întrerupt producția de la Mioveni timp de trei zile din cauza lipsei de semiconductori, într-o perioadă în care întreaga industrie auto are de suferit din cauza crizei de cipuri.
„Lipsa componentelor electronice continuă să afecteze industria auto, inclusiv Dacia.
Depunem toate eforturile pentru a limita impactul asupra producției și lucrăm într-un ritm susținut cu furnizorii noștri.
Avem celule de criză la nivelul direcțiilor de Supply Chain și Achiziții și implementăm toate măsurile adecvate.
Cu toate acestea, activitatea uzinei Vehicule de la Mioveni este întreruptă în zilele 26, 27 și 28 iulie”, spun reprezentanții Dacia, într-un comunicat transmis publicației Economedia.
Aceasta nu este prima perioadă în care activitatea fabricii a fost sistată. În luna februarie, uzina de la Mioveni a fost nevoită să închidă porțile de două ori, tot din cauza crizei de semiconductori la nivel global.
Aceeași publicație notează că Dacia ar fi decis în luna iunie să livreze autoturismele fără sisteme de navigație, din lipsă de cipuri.
Tot din lipsă de cipuri, și Ford România a fost nevoită să-și sisteze producția în luna februarie.
Pandemia a generat criza de cipuri
Criza de cipuri la nivel global a luat naștere pe fondul închiderii fabricilor auto din cauza pandemiei, moment în care producătorii auto nici nu au mai comandat semiconductori de la furnizori.
Cererea de cipuri însă, a fost accelerată de industria echipamentelor electronice, pe măsură ce oamenii au început să stea mai mult pe acasă și să investească în laptopuri și console pentru jocuri video.
Acum industria auto are mari probleme în reluarea comenzilor, întrucât furnizorii au deja angajamente serioase pentru piața IT.
Citește și: