Cele mai importante produse ale Tesla în acest an şi anul viitor nu vor fi maşinile, a declarat Elon Musk, ci software-ul pentru automobile autonome şi un robot umanoid care să poată fi folosit într-o fabrică.
Promisiunile îndrăzneţe ale celui mai cunoscut miliardar din industria maşinilor electrice se confruntă cu dificultăţi majore, de la tehnologie la reglementări, transmite Reuters.
Tesla şi alte companii de tehnologie auto şi-au ratat ţintele pentru software-ul de conducere autonomă de ani de zile.
”Îmi place faptul că depăşesc limitele, dar cred că sunt prea agresivi”, a spus analistul Roth Capital Partners, Craig Irwin.
Musk şi-a construit o carieră sfidând scepticii, cu afaceri active în sectorul maşinilor electrice şi cel al rachetelor.
Unii şoferi Tesla cumpără pachete de 12.000 de dolari pentru conducere autonomă, anticipând că sistemul de conducere complet autonomă va fi disponibil în curând, iar 60.000 de şoferi de Tesla testează cel mai recent software pentru conducere autonomă, o scară la care alte companii de software pentru vehicule autonome nu pot decât să viseze.
"Aş fi şocat dacă nu vom obţine o conducere autonomă completă mai sigură decât omul în acest an. Aş fi şocat", a spus Musk, prezicând că sistemul de conducere autonomă completă va deveni "cea mai importantă sursă de profitabilitate pentru Tesla".
”Este foarte bine din punct de vedere financiar”, a spus el, iar robotaxiurile ar spori utilitatea unui vehicul de cinci ori.
Tesla foloseşte camere şi inteligenţă artificială, evitând alte tehnologii precum radar şi lidar, pe care rivalii precum Waymo le includ.
Această abordare a atras critici. Philip Koopman, profesor la Universitatea Carnegie Mellon, care a lucrat la siguranţa vehiculelor autonome, a spus că o mare problemă este că, la scară mare, pot apărea în mod constant cazuri neobişnuite.
”Fără un şofer uman care să gestioneze siguranţa în situaţii noi pe care învăţarea automată nu le-a dobândit, este foarte dificil să se asigure siguranţa într-un vehicul complet automatizat”, crede el.