Noțiunea de diversitate rămâne în Legile Educației. BOR acuză "promovare și propagandă" pentru "privilegiați"

Noțiunea de diversitate rămâne în Legile Educației. BOR acuză "promovare și propagandă" pentru "privilegiați"

Noţiunea de diversitate nu poate rămâne neclarificată onest într-o dezbatere legislativă şi, din respect faţă de logică, nici nu poate fi introdusă într-un text de lege, întrucât legea consfinţeşte lucruri care devin obligatorii, susţine purtătorul de cuvânt al Bisericii Ortodoxe Române, Vasile Bănescu, cu referire la Legile Educaţiei, recent adoptate de Guvern care conţin şi referiri la diversitate.

„În legătură cu insuficienta şi lipsita de obiectivitate discutare a relevanţei „diversităţii” (sexuale) ca aşa-zisă valoare integrabilă într-o Lege a Învăţământului.

Irelevanţa valorică a diversităţii în sine este evidentă, întrucât diversitatea (sexuală sau nu) este un dat, nu o valoare (legiferabilă sau promovabilă).

Noţiunea de "diversitate", noţiune care acoperă azi o largă sferă socială (etnică, culturală, lingvistică, sexuală etc) şi pe care absolut nimeni cu aderenţă la realitate nu o contestă, nu poate totuşi rămâne neclarificată onest într-o dezbatere legislativă şi, desigur, din respect faţă de logică, nici nu poate fi introdusă într-un text de lege, întrucât legea consfinţeşte lucruri care devin obligatorii, ceea ce în cazul "diversităţii" este nu doar inadecvat, ci şi ridicol-absurd", a declarat Vasile Bănescu, într-un comunicat al Patriarhiei Române.

ADVERTISING

Vasile Bănescu a precizat că "BOR şi cultele religioase din România nu se situează împotriva diversităţii omniprezente în realitate, ci doar critic faţă de transformarea punctuală a conţinutului diversităţii sexuale în obiect de promovare şi propagandă în spaţiul şcolii, care trebuie să rămână prin excelenţă unul liber şi ocrotit de orice formă de ideologizare, inclusiv de orientare a înclinaţiei intime a tinerilor prin influenţare subversivă şi prin validare a unor concepte sau constructe (precum cel de "gen") de către instituţia şcolară însăşi".

Potrivit oficialului BOR, "dincolo de faptul că "diversitatea" - în toate atributele ei - nu este o valoare în sine şi nu se dobândeşte prin alegeri şi eforturi personale, fiind compusă din date structurale ale persoanei, dincolo de faptul că nicio lege nu poate statuta şi impune "valori" sau alte repere consfinţite deja în textul Constituţiei, "diversitatea nu poate deveni obiect de promovare sau propagandă".

"Putem promova oare ritmurile anotimpurilor, culorile toamnei, diurnul şi nocturnul, limbile pământului, aromele câmpului? Le putem face propagandă?

ADVERTISING

Cu atât mai mult cu cât diversitatea se referă inclusiv la viaţa sexuală/intimă a unei persoane, care, în contextul includerii noţiunii de diversitate într-o lege a învăţământului, ar deveni un jenant şi nefiresc subiect de discuţie între cei ce ar trebui să aplice legea (profesorii) şi cei ce ar trebui să îşi declare această intimă orientare ca într-un aberant simulacru de "spovedanie" publică (elevii).

În mod evident şi subînţeles, NIMENI nu trebuie discriminat pe absolut niciun motiv, dar nici privilegiat prin promovare şi propagandă validate de o lege, oricare ar fi ea", a arătat Bănescu.

Cultele reprezintă cea mai consistentă parte a realei "societăţi civile" compuse din foarte multe milioane de oameni care aderă liber la valori religioase şi culturale validate de-a lungul istoriei omenirii, nu în timpul unui curs rapid de activism politico-ideologic, şi, conform Constituţiei, cultele au inclusiv un recunoscut rol moral în educaţia publică, fiind partenere sociale ale statului român neutru religios, nu subalterne manipulabile ale acestuia, adaugă Vasile Bănescu.

"Din această înaltă raţiune, cultele religioase au dreptul constituţional să propună şi să argumenteze amendamente la legile educaţiei, datoria şi intenţia lor fiind în cazul de faţă observarea şi denunţarea încălcării libertăţii elevilor şi profesorilor de a nu fi supuşi unor intruziuni de natură ideologică sau unor excese legislative dictate de ideologie, aşa cum este ideologia neomarxistă, cea care promovează perfid în spaţiul public idei şi practici contrare firescului:

ADVERTISING
  • sexualizarea minţii copiilor (educaţie explicit sexuală de la vârste fragede; în multe ţări din Occident chiar şi în grădiniţe);
  • denaturarea noţiunii de familie naturală (mamă, tată, copii) sau a derivatelor accidentale ale acesteia (familie monoparentală, familie rezultată din adopţie, familie formată din bunici şi nepoţi sau fraţi rămaşi singuri);
  • abuzarea instituţiei căsătoriei prin forţarea deschiderii ei către cupluri de acelaşi sex, sfidându-se astfel frontal raţiunile existenţei acestei venerabile instituţii;
  • denigrarea programatică a creştinismului şi a relaţiei dintre cultele religioase şi şcoală, sugerându-se viclean că acestea livrează o aşa-zisă îndoctrinare sau "ideologie religioasă". Dacă aceasta apare punctual, ea trebuie desigur denunţată", a transmis Vasile Bănescu.

Purtătorul de cuvânt al BOR mai spune că religia predată în conţinuturile ei morale, istorice şi culturale unor tineri care au dreptul la o formare intelectuală completă nu este niciodată o "ideologie", ci o materie în sine valoroasă care a existat şi există în toate ţările civilizate, pentru că civilizaţia şi civilitatea au legătură cu spiritualitatea.

"A fi devenit un om educat înseamnă inclusiv a fi avut şansa să te fereşti la timp de trucarea realităţii, de malformarea ei ideologică prin propaganda de absolut orice tip, inclusiv religios, formându-ţi astfel sănătosul spirit critic şi discernământul capabil să opereze cu claritate morală şi axiologică de-a lungul întregii tale vieţi", a concluzionat Vasile Bănescu.

Legile Educaţiei păstrează referirile la diversitate

Proiectele de legi ale Educaţiei au fost aprobate în şedinţa de guvern de miercuri şi vor fi transmise pentru dezbatere şi adoptare în Parlament, în procedură de urgenţă.

Despre prevederile privind diversitatea şi orientarea sexuală şi introducerea materiei Religie la Bacalaureat, ministrul Ligia Deca a spus că poartă discuţii continuu, cu reprezentanţii cultelor şi există un dialog instituţional în acest sens.

”Diversitatea, aşa cum este ea definită în lege, se referă la particularităţile copiilor (..) mi se pare normal ca un copil care provine din mediul rural să fie sprijinit la fel ca un copil care vine din mediul urban. Cred că diversitatea este o bogăţie în educaţie şi definiţia din actul normativ subliniază acest lucru.

Aşa cum am mai spus, motto-ul UE este Uniţi în diversitate, deci nu avem în niciun fel intenţia ca prin pachetul legislativ să ne referim la ceea ce am văzut şi eu în declaraţia cultelor. Nu avem nicăieri în lege sintagma ideologie de gen”, a spus Deca săptămâna trecută.

Din punctul ei de vedere, legile sunt clare şi se pot face îmbunătăţiri în Parlament.

De ce s-au supărat Bisericile

Scandalul diversității și nediscriminării pe criterii de orientare sexuală pornit de cultele religioase pleacă de la trei articole din proiectul legii învățământului preuniversitar.

-Art 2, al1. lit b care include diversitatea între valorile care stau la baza învățământului preuniversitar, diversitate definită ca ”respectarea și valorizarea diferitelor perspective culturale, etnice, identitare, a sensibilității și a empatiei, alături de întărirea și pozitivarea imaginii de sine individuale și colective”.

-Art 224, lit e care include printre obligațiile personalului didactic ”promovarea diversității, ca resursă de învățare, pentru a genera elevilor atitudini incluzive și tolerante”;

-Articolul 11 care interzice "discriminarea pe criterii de vârstă, etnie, sex, origine socială, orientare politică sau religioasă, orientare sexuală sau alte tipuri de discriminare dar și prozelitismul religios”.

Citeşte şi interviul Spot: De ce vor cultele ca școala să nu vorbească de diversitate și discriminarea sexuală și cine câștigă politic. Unde dispare USR


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇