Şeful Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă, Raed Arafat, a declarat că începând de luni campania „Nu tremur la cutremur” va fi reluată pe 30 de posturi de televiziune.
Arafat a precizat că această campanie va fi derulată pe „o perioadă mai lungă” şi va transmite informaţii despre modul în care populaţia trebuie să reacţioneze în cazul unui seism.
”După cum cunoaşteţi, au fost derulate în ultimii ani mai multe campanii, mai multe acţiuni de informare a populaţiei. Campania cea mai cunoscută care a fost derulată prin anul 2015, dacă nu mă înşel, şi s-a derulat de mai multe ori, urmează să fie derulată din nou la 30 de televiziuni, începând cu ziua de luni, săptămâna viitoare. E o campanie care a fost realizată de colegii de la IGSU.
Are şapte clipuri, unul cum te pregăteşti înainte şi şase despre cum reacţionezi, în caz de cutremur, în diferite situaţii. Eşti într-un magazin mare, la mall, eşti în apartament, la locul de muncă, la şcoală, cum trebuie să reacţionezi”, a anunţat Raed Arafat.
Secretarul de stat a mai spus că a fost reactualizată aplicaţia DSU, relansată în urmă cu aproximativ 20 de zile. Oamenii au început să o descarce, având astfel la dispoziţie informaţii despre cum trebuie să se pregătească şi cum să acţioneze în cazul unui cutremur.
"Recomandarea noastră către populaţie este să le vadă (informaţiile, n.red.) şi să le consulte înainte de cutremur şi nu în timpul cutremurului, ca să ştie exact cum să se pregătească", a spus Arafat.
El a adăugat că de-a lungul ultimilor ani s-au organizat mai multe exerciţii pentru pregătirea instituţiilor, dintre care cel mai important a fost cel din 2018, desfăşurat pe parcursul a cinci zile. În baza acestuia a fost modificată legislaţia, fiind simplificat modul de luare a deciziilor.
"Urmează să organizăm un exerciţiu în următoarea perioadă, care să testeze concepţia din nou, pe teren, şi să vedem dacă mai este ceva de actualizat", a spus el.