Facebook renunţă la sistemul său de recunoaştere facială

Facebook renunţă la sistemul său de recunoaştere facială
Foto: Facebook Mark Zuckerberg

Facebook renunţă la sistemul său de recunoaştere facială, din cauză îngrijorărilor tot mai mari ale utilizatorilor şi autorităţilor de reglementare privind respectarea dreptului la viaţa privată.

Reţeaua de socializare, a cărei companie-mamă se numeşte acum Meta, a declarat că va şterge formatele individuale de recunoaştere facială pentru peste un miliard de oameni, ca urmare a acestei schimbări, transmite Reuters.

Compania a anunţat, într-o postare pe blog, că mai mult de o treime dintre utilizatorii activi zilnici ai Facebook, peste 600 de milioane de conturi, au optat pentru utilizarea tehnologiei de recunoaştere a feţei.

ADVERTISING

Facebook nu va mai recunoaşte automat feţele oamenilor în fotografii sau videoclipuri, se spune în postare.

Schimbarea va afecta şi tehnologia automată pentru textul alternativ destinat persoanelor nevăzătoare sau cu deficienţe de vedere.

Serviciile Facebook care se bazează pe sistemele de recunoaştere a feţei vor fi eliminate în următoarele săptămâni.

”Există multe preocupări cu privire la locul tehnologiei de recunoaştere facială în societate, iar autorităţile de reglementare sunt încă în proces de a oferi un set clar de reguli care guvernează utilizarea acesteia”, a spus compania.

ADVERTISING

”În mijlocul acestei incertitudini continue, credem că limitarea utilizării recunoaşterii faciale la un set restrâns de cazuri este adecvată.”

Încetarea utilizării sistemului de recunoaştere a feţei face parte dintr-o ”înlăturare la nivel de companie a acestui tip de identificare”, se afirmă în postare.

Decizia de a închide sistemul de pe Facebook vine pe fondul unui val de ştiri din ultima lună, după ce Frances Haugen, o fostă angajată devenită denunţătoare, a publicat o mulţime de documente interne ale companiei. Rapoartele arată că Facebook cunoaşte multe dintre daunele provocate de aplicaţiile şi serviciile sale, dar fie nu remediază problemele, fie nu încearcă suficient de mult să le rezolve.

ADVERTISING

În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇