Oamenii de afaceri fac un apel disperat către guvernanți: Contribuiți și voi la eforturile de convingere a populației să apeleze la vaccin!

Oamenii de afaceri fac un apel disperat către guvernanți: Contribuiți și voi la eforturile de convingere a populației să apeleze la vaccin!
Sprijină jurnalismul independent
Donează acum

Mediul de afaceri atrage atenția guvernanților ca, în ciuda evidentei crize politice, să nu se abată de la obiectivul de a lupta pe front comun în criza sanitară care atinge niveluri catastrofale, pentru că lipsa unui mesaj unitar generează neîncredere în vaccinare, în rândul populației.

Ei rezumă situația în care ne aflăm, într-un comunicat de presă:

”După aproape 10 luni de la începerea campaniei de vaccinare, datele oficiale arată că românii au unul din cele mai mici grade de încredere din lume în modalitatea în care s-au dezvoltat vaccinurile împotriva COVID-19, și în prevenție în general.

Acest lucru vine în contextul în care vaccinarea are un impact semnificativ în reducerea mortalității și morbidității din cauze asociate bolilor transmisibile sau prevenibile prin vaccinare.

ADVERTISING

Între 2 și 3 milioane de vieți sunt salvate zilnic, la nivel global, datorită vaccinării.

Putem preveni și controla 25 de boli, iar în acest moment alte 300 de vaccinuri sunt în plin proces de dezvoltare”.

Singura soluție

Astfel, mediul de afaceri face un apel către toți vectorii de decizie și de influență din societate să contribuie la eforturile de convingere a populației să apeleze la vaccin, singura soluție de ieșire din această criză.

”Într-o perioadă dificilă ca aceasta în care ne confruntăm cu mai multe crize simultan, inclusiv cu cea sanitară, este nevoie de maturitate în adoptarea deciziilor, de solidaritate în acțiunile importante, de un apel unitar pro-vaccinare”, spun oamenii de afaceri.

ADVERTISING

Într-un comunicat transmis de Coaliția pentru Dezvoltarea României (CDR), oamenii de afaceri arată că fac tot ce le stă în putință pentru a susține campania de vaccinare, dar nu e suficient.

”Reticența cetățenilor față de imunizarea împotriva COVID-19 prin vaccinare nu poate însă să fie rezolvată decât prin aportul și efortul solidar al tuturor vectorilor de decizie și influență din societate”, se arată în comunicat.

”Considerăm că e momentul ca forțele politice să își unifice glasul în susținerea vaccinării, iar toate instituțiile statului, inclusiv presa, să demonstreze echilibru și responsabilitate în transmiterea mesajelor către populație”, mai spun ei.

ADVERTISING

Măsuri ferme

Oamenii de afaceri cer măsuri ferme ”după modelul statelor europene”, pentru că modul în care România gestionează această criză afectează, în sine, încrederea populației în vaccinare.

”Guvernul trebuie să continue eforturile de comunicare a beneficiilor vaccinării, dublate însă de măsuri ferme, după modelul statelor europene, mai ales acum, când continuitatea activității economice și a vieții sociale este semnificativ afectată.

Modul în care România gestionează această criză care atinge niveluri catastrofale va influența încrederea generală a populației în prevenție pe termen lung.

Este necesară reevaluarea eforturilor și investițiilor direcționate în prevenția prin vaccinare împotriva bolilor transmisibile și a celor ce pot fi prevenite în acest mod.

România are nevoie de dezvoltarea unei strategii naționale de sănătate orientată spre prevenție, susținută de investiții coerente și planuri sustenabile, alături de crearea unei culturi a prevenției la nivel societal, prin educarea și informarea publicului larg”, scriu reprezentanții CDR în comunicat.

CDR reunește reprezentanți ai investitorilor români și străini în România și este condusă de un Consiliu Director format din președinții și vicepreședinții a opt asociații de business: Asociația Oamenilor de Afaceri din România (AOAR), Camera de Comerț Americană în România (AmCham), Camera de Comerț Franceză în România (CCIFER), Camera de Comerț și Industrie Româno-Germană (AHK), Confederația Patronală CONCORDIA, Consiliul Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România (CNIPMMR), Consiliul Investitorilor Străini (FIC) și Romanian Business Leaders (RBL).


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇