Munca de acasă sporeşte riscul de a deveni ţinta unui atac cibernetic (studiu)

Munca de acasă sporeşte riscul de a deveni ţinta unui atac cibernetic (studiu)
Sprijină jurnalismul independent
Donează acum

Hackerii au atacat mai multe companii, solicitând răscumpărări, în timpul crizei coronavirusului, în contextul în care mulţi dintre angajaţii acestor companii au lucrat de acasă, în regim de telemuncă, conform concluziilor unui studiu publicat luni.

Studiul, realizat de Institutul de Cercetări Criminaliste din Saxonia Inferioară, a descoperit că munca de acasă şi folosirea de echipamente hardware şi software personale reprezintă o importantă vulnerabilitate de securitate cibernetică pentru compania la care eşti angajat, transmite DPA.

ADVERTISING

Unul dintre modurile obişnuite prin care programe de tip malware ajung să infecteze sistemele unei companii este atunci când un angajat care lucrează de acasă accesează un mesaj e-mail infectat.

Acesta este un mod prin care hackerii pot ţinti mii de potenţiale victime în acelaşi timp, conform lui Ruediger Trost, de la compania de securitate cibernetică F-Secure.

"Dacă un calculator este infectat, el devine o punte accesibilă pentru hackeri spre reţeaua companiei. Atacatorii pătrund în reţea şi apoi identifică şi infectează şi alte computere. Apoi ei încearcă să afle ce companie au piratat pentru a hotărî suma pe care o vor cere pentru răscumpărare", a explicat el.

ADVERTISING

Autorii acestui studiu au analizat un total de 5.000 de companii cu peste 10 angajaţi fiecare, în perioada 2018 - 2019. Peste 600 de companii dintre acestea au participat şi la faza a doua a studiului, desfăşurată în perioada iulie - septembrie 2020.

Aproximativ 60% dintre ele au raportat că s-au confruntat cu cel puţin un atac cibernetic în ultimul an, fără să fie vorba despre atacurile ce sunt respinse automat de sistemele de protecţie de tip firewall.

Iată articolele zilei pe SpotMedia.ro

ADVERTISING

În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇