The Guardian scrie despre cum Brexitul a împins o companie din UK să-și mute sediul în România

The Guardian scrie despre cum Brexitul a împins o companie din UK să-și mute sediul în România

Publicația britanică The Guardian scrie despre cum Brexitul a împins o companie din UK să-și mute sediul în România.

Este vorba despre compania Zoe Alexander, specializată în îmbrăcăminte sport pentru copii. Aceasta își va muta sediul în Prahova.

Firma s-a mutat în țara noastră pentru a evita costurile și birocrația cauzate de ieșirea Marii Britanii din UE.

„Acum ne relocăm în Europa. Din păcate, din cauza Brexit și a restricțiilor din Regatul Unit, a trebuit să părăsim Anglia pentru a permite afacerii noastre să supraviețuiască și să se dezvolte în continuare”, spune Steve Walkington, care deține afacerea alături de soția lui, Adriana.

ADVERTISING

Împreună, au doi copii. Așa că, anul trecut au luat decizia de a se muta complet în România, unde ”nu numai că au scăpat de birocrația impusă de Brexit, ci și beneficiază de forță de muncă calificată și de ajutor din partea autorităților”.

La șase luni după ce Marea Britanie a părăsit în cele din urmă piața unică a UE, mii de alte companii mici s-au confruntat cu probleme similare. Multe s-au mutat cu totul în UE sau au înființat sucursale noi în Uniune, doar ca să evite întârzierile și costurile de export.

ADVERTISING
FĂRĂ SCURTĂTURI. Ajungem departe

Consilierii de la Departamentul pentru comerț internațional i-au încurajat pe mulți să facă acest lucru. Autoritățile din țările UE, inclusiv Țările de Jos, Austria și România, depun toate eforturile pentru a ajuta companiile britanice să își transfere operațiunile pe continent, știind că vor fi create noi locuri de muncă locale.

De ce preferă UE

Prin revenirea în piața unică, companiile cu o mare bază de clienți din UE pot transporta mărfuri în cantități mari, evitând taxele pe articole individuale care, evident, au dus la costuri mai mari pentru companii.

ADVERTISING

De asemenea, pot evita problema plății TVA, care îi afectează pe clienți.

Ca idee, un sondaj recent care a inclus 651 companii britanice, făcut de Institutul Directorilor pentru Financial Times, a constatat că dintre cele care fac comerț cu UE, 31% au declarat că au întâmpinat dificultăți în comerțul cu clienții din statele membre ale UE.

Doar 6% au spus că lucrurile s-au îmbunătățit de la Brexit încoace, iar 58% nu au raportat nicio schimbare.


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇