Prioritățile ministrului Transporturilor: Autostrada Braşov-Făgăraş, alta spre sudul litoralului şi metrou în Pantelimon

Prioritățile ministrului Transporturilor: Autostrada Braşov-Făgăraş, alta spre sudul litoralului şi metrou în Pantelimon
Sprijină jurnalismul independent
Donează acum

Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, și-a prezentat vineri prioritățile mandatului sau, pe primul loc fiind dezvoltarea infrastructurii.

El a precizat că își dorește finalizarea cât mai rapidă a proiectelor existente și a dat câteva exemple în acest sens, dar și realizarea altora noi.

”Avem Lotul 2, Sebeș-Turda, unde urmează să se deschidă ultimii 29 km din proiect. Ungheni - Târgu Mureș se va finaliza tot în acest an, mai avem Craiova - Pitești, acea bucată care reprezintă o ocolire.

La Giurgiu un drum nou drum expres, la Satu Mare centura orașului se finalizează în acest an, DN76, lucrare începută de 9-10 ani, ar trebui să se finalizeze în acest an, pasajul Mogoșoaia”, a explicat ministrul.

ADVERTISING

Potrivit acestuia, lucrările se realizează din fonduri europene și le-a transmis constructorilor că sunt bani suficienți.

”Până acum, mesajul către constructori era nu lucrați decât atât ca atâția bani avem sau nu mai lucrați că nu mai avem bani. Acum lucrările sunt pe fonduri europene si avem acum exact cât ne trebuie. Mesajul acum este să lucreze că noi îi plătim”, a mai spus Drulă.

Autostradă spre sudul litoralului

Cătălin Drulă își mai propune să realizeze Autostrada Braşov – Făgăraş, proiect abandonat în sertare de 10 ani, dar și continuarea autostrăzii A4 spre sudul litoralului.

ADVERTISING

“A13 Braşov – Făgăraş, acest sector între Braşov şi Făgăraş, a făcut parte din Autostrada Transilvania. A fost cumva abandonat undeva în sertare de 10 ani, să spunem, şi aş vrea să-l scoatem de acolo şi să îl facem, pentru că traficul cere acest sector şi ajută şi Moldova, ajută şi zona Braşovului, ajută şi sudul ţării, e un coridor important de conectare.

Am spus doar Braşov - Făgăraş, pentru că Sibiu - Făgăraş este deja aproape finalizat studiul de fezabilitate în derulare de cinci ani şi acolo lucrurile sunt mai avansate.

Un alt proiect este continuarea Autostrăzii A4 spre sudul litoralului. Acea autostradă care merge de la nord la sud, ca ocolitoare a Constanţei, vreau să continue peste Canalul Dunăr-Marea Neagră, să treacă pe la vest de Lacul Techirghiol şi să ajungă, cel puţin în prima fază, până în zona Olimp, un bypass al staţiunilor aglomerate”, a explicat Drulă.

ADVERTISING

Modernizarea căilor ferate

Ministrul Transporturilor își dorește și modernizarea căilor ferate, afirmând că din cauza degradării lor există numeroase restricții.

”Sunt numeroase restricții din cauza degradării căilor ferate, trebuie schimbate șine, traverse, terasament. Așa am readuce calătorii pe calea ferată, am putea avea și tren de mare viteză”, a precizat Drulă.

Continuarea liniei M5 de metrou

În ceea ce privește metroul din București, Cătălin Drulă a declarat că își propune continuarea lucrărilor la magistrala 5, precizând că a avut o discuție pe această temă și cu primarul Capitalei, Nicușor Dan.

Potrivit ministrului, este foarte important pentru decongestionarea traficului de suprafață ca magistrala să fie prelungită până la Iancului și Pantelimon.

”Cea mai importantă linie de metrou este M5, continuarea magistralei de la Eroilor spre centrul Capitalei, Universitate, Iancului și Pantelimon. Ar ajuta enorm la decongestionarea traficului la suprafață. Trebuie să facem liniile care sunt cele mai importante”, a mai declarat Cătălin Drulă.

Citeşte articolele momentului pe SpotMedia.ro


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇