23.000 de copii în România abandonează școala în fiecare an. Ce soluții are ministrul Educației

23.000 de copii în România abandonează școala în fiecare an. Ce soluții are ministrul Educației
Sprijină jurnalismul independent
Donează acum

Contextul social și modul de predare sunt elemente de bază care țin copilul la școală sau care îl duc spre abandon școlar, spune ministrul Educației, Daniel David.

În România, în fiecare an 23.000 de copii abandonează școala. Ministrul Educației, Daniel David, a declarat, joi seara, la Antena 3, că aceasta „nu este o problemă ușoară”, dar este una „foarte reală”.

„Nu vreau să intru în detalii și în teoriile astea de psihologie sau de științele educației și psihologie, dar ca să simplific lucrurile, sunt mai multe cauze importante, trei sunt, zic eu, foarte importante, și anume, contextul social: altfel spus, uneori abandonul se întâmplă pentru că copilul nu are suficient suport din partea familiei, suficiente resurse, suficienți bani, ca să spun și mai simplu, familia nu are bani să-l țină la școală.

ADVERTISING

Dacă, de exemplu, este un alt studiu, o altă analiză care arată câți copii sunt în România care încă suferă de foame, ceea ce pentru mine, nu doar că e o problemă în zona educației, că nu ținem, în primul rând, de educație, este o rușine pentru un stat în 2025 să aibă copii într-un număr atât de mare care să sufere de foame”, spune David.

Deoarece factorul social este foarte important pentru menținerea unui copil la școală, David a spus că pentru el e foarte important să se continue proiectul „Masa sănătoasă”, pentru ca în acele zone unde sunt copii cu probleme și cu lipsa suportului social și a resurselor, să li se poată da o masă caldă: „Să știți că foarte mulți vor veni la școală de multe ori ca să poată să aibă o masă”.

ADVERTISING

Al doilea factor identificat de Daniel David se referă la modalitatea de predare și modul în care profesorii știu să predea lecțiile, cum știu să îi inspire pe copii, cum știu să le facă un context în care copiii să vină cu plăcere la școală.

„Asta ține de fiecare profesor, de fiecare învățător, în parte. Ministrul, de exemplu, poate să gândească cum să interzică acea metodă de transfer de competențe care încă se folosește pe scară largă, stai jos și scrie după dictare din manualul pe care-l am aici. Aia este o metodă care sperie copiii. Este o metodă care îndepărtează copilul de școală. Deci, metoda e foarte importantă.

ADVERTISING

Și… Dacă combinăm cei doi factori, vă dați seama că încep să pot să controlez într-o oarecare măsură abandonul școlar. Și este un al treilea factor important. Sigur, la nivel mai mare, și mai ales la nivel universitar, fiindcă, să știți, abandonul este mare nu doar în preuniversitar. Abandonul este foarte mare și în zona universitară. Orientarea. Orientarea profesională și orientarea în carieră. Mai ales la nivel universitar, foarte mulți ajung la specializări și descoperă după ce au ajuns acolo că nu este ceea ce au căutat ei. Fiindcă n-au fost suficient de bine informați”, mai spune ministrul Educației.


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇