Industria auto europeană - recesiune prelungită și profundă - clienții caută mașini ieftine

Industria auto europeană - recesiune prelungită și profundă - clienții caută mașini ieftine

Scăderea profiturilor înregistrată de marii producători de autovehicule, inclusiv Volkswagen și Stellantis, stârneşte temeri că industria europeană va rămâne într-o recesiune prelungită și profundă.

La începutul anului 2024, sectorul auto se aștepta la o revenire la normalitate după ce au fost rezolvate întreruperile lanțurilor de aprovizionare cauzate de pandemie, însă avansul producției de autovehicule este estimat să crească doar cu 2% în absența cererii, relatează Bloomberg.

Industria prelucrătoare românească depinde esențial de acest sector și de comenzile din automotive-ul european:

Declinul pieței auto europene se accelerează

Volkswagen, Mercedes, Aston Martin și BMW și-au redus proiecţiile financiare ca răspuns la deteriorarea condițiilor pieței.

ADVERTISING

Într-o notă recentă, un director al Stellantis evidențiază preocuparea tot mai mare cu privire la scăderea pieței auto. Iar cele mai recente date publicate de Bloomberg arată că recesiunea continuă să se adâncească.

Datele Asociației Producătorilor de Automobile din Europa arată că înmatriculările de mașini noi au scăzut în septembrie cu 4,2% comparativ cu luna similară din 2023, la 1,12 milioane de unități.

Este prima scădere de două luni consecutive de după jumătatea anului 2022.

Datele arată că vânzările de mașini electrice nu au putut compensa scăderea în rândul modelelor cu motoare cu combustie internă.

ADVERTISING

Însă companiile se confruntă deja cu multiple probleme, inclusiv concurența dură din partea Chinei, cererea slabă de pe piața europeană și tranziția înceată a UE la vehiculele electrice.

Recesiune prelungită

„Cu toții am presupus că lucrurile se vor normaliza, dar ele se înrăutățesc. Dintr-o dată are loc o intensificare a factorilor negativi și amploarea efectelor este mare”, a declarat analistul pieței auto Jefferis Philippe Houchois.

De asemenea, producătorii de mașini trebuie să se pregătească pentru o recesiune mai lungă, deoarece sunt nevoiți să facă investiții mari în tehnologie, vor avea marje reduse de profit la vehiculele electrice și concurență puternică din partea rivalilor chinezi inclusiv pe piețele externe, avertizează analiștii.

ADVERTISING

„Există forțe fundamental contrare, în aproape fiecare aspect al industriei în ansamblu. Este prematur să spunem că în cursul anului 2025 lucrurile vor începe să se îndrepte”, a declarat analistul auto UBS Patrick Hummel.

Constantin Gall, managing partner la EY pentru piețele din Europa de Vest, a scris într-o notă către clienți că piața auto europeană „rămâne în regim de criză”, adăugând că „Nu există niciun impuls pozitiv pentru sfârșitul anului – economia fiind în declin, tensiunile geopolitice nu se diminuează și provoacă incertitudine atât în ​​rândul clienților privați, cât și în rândul companiilor.”

Clienții preferă modelele mai ieftine

În septembrie, se observă o reorientare a clienților europeni spre modelele cu prețuri mai accesibile renunțând la achizițiile de mașini electrice scumpe.

Vânzările de vehicule electrice s-au redresat în septembrie, un semn binevenit pentru industrie, care a văzut că cererea de mașini complet electrice a scăzut după ce guvernele au retras subvențiile anul trecut.

Livrările de vehicule electrice au crescut cu 24% în Marea Britanie, unde producătorii de automobile fac reduceri semnificative pentru a încerca să respecte obligația impusă de guvern de vânzări de vehicule cu emisii zero.

În Germania, unde guvernul analizează acordarea unor noi stimulente, vânzările de vehicule electrice au crescut cu 8,7%, arată Bloomberg.

Citeşte integral analiza Industria auto europeană – recesiune prelungită și profundă – clienții caută mașini ieftine. Factorii care produc declinul industriei pe Curs de Guvernare


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇