În ultimii șase ani, România a finalizat doar 85 de stații de alimentare pentru mașini electrice prin programele Administrației Fondului pentru Mediu (AFM), conform datelor oficiale obținute de redacție. Dintre acestea, doar cinci au fost finalizate în ultimii doi ani, se mai arată în răspunsul oficial.
- Unul dintre principalele motive este lipsa unei instituții dedicate care să gestioneze unitar dezvoltarea și monitorizarea rețelei de încărcare. În prezent, responsabilitatea extinderii infrastructurii este împărțită între patru ministere: Ministerul Dezvoltării, Transporturi, Ministerul Mediului și Ministerul Energiei.
- Ministerul Mediului numără pe hârtie finanțarea a aproximativ 4.100 de stații de încărcare, dintre care a realizat doar 2% în ultimii șase ani, conform datelor oficiale transmise redacției.
- Aceste cifre sunt nesemnificative în raport cu obiectivul asumat de România, care vizează instalarea a 30 de mii de stații de încărcare pentru vehicule electrice până la finalul anului 2026. Aproximativ jumătate din acestea ar urma să fie finanțate prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).
- În nivel național, însă, sunt în prezent 1.700 de puncte de încărcare, raportate la 45 de mii de mașini electrice, înregistrate în primul trimestru al anului în curs.
ADVERTISING
PressOne a cerut date defalcate de la Ministerul Mediului privind evoluția programelor derulate prin Administrația Fondului pentru Mediu în ceea ce privește construirea stațiilor de reîncărcare pentru mașini electrice, din ultimii șase ani.
Citeşte informaţiile integral in ancheta publicată de PressOne