Viața e mai interesantă în era work from home: Avantajele nebănuite pe care le ai când lucrezi de la țară, de la munte sau dintr-o rulotă

Viața e mai interesantă în era work from home: Avantajele nebănuite pe care le ai când lucrezi de la țară, de la munte sau dintr-o rulotă

Munca de acasă se practică, într-o formă sau alta, de mult timp. Oamenii de vânzări lucrează de mult de pe teren fără să fie tot timpul în aceeași cameră cu echipa din care fac parte.

Cu timpul, lucrul la distanță a devenit din ce în ce mai facil și beneficiile din ce în ce mai evidente.

Nu toată lumea poate lucra doar de la birou, așa cum nu toată lumea poate lucra tot timpul remote. Un vânzător într-un magazin fizic e nevoie încă să fie prezent acolo, fizic.

Pentru managerii care pot lucra cu oameni la distanță, munca remote poate aduce acces la mai mulți oameni calificați, mai eficienți și mai creativi pentru că pot lucra într-un mediu în care ei se simt bine.

“Beneficiul” de a lucra remote pentru o companie ține și de retenția angajaților: o mutare într-un alt oraș nu mai presupune neapărat și schimbarea locului de muncă.

Lucrul cu o echipă remote “obligă” orice manager să aibă o structura mai bună în comunicare și să angajeze oameni în care are încredere și în felul ăsta echipele devin mai dinamice și mai eficiente.

ADVERTISING

Pentru noi, lucrul remote a apărut mai degrabă ca o necesitate (pentru că libertatea de a lucra de oriunde era importantă) decât un element extra și a trebuit să construim de acolo. Asta e motivul poate pentru care nu văd dezavantajele. 

Ce avantaje aduce munca de acasă

Pentru cei care pot lucra remote, munca de acasă, de la țară de la părinți, de la munte cu rulota sau din orice altă parte poate aduce mai puțin stres, mai mult timp liber de petrecut cu familia, costuri de viață mai mici și acces la job-uri de peste tot în lume.

Lucrul de acasă te “obligă” să preiei controlul programului tău.

Ai mai mult timp liber poate pentru că nu mai faci naveta până la birou, dar e mult mai ușor să lucrezi mai multe ore decât ar trebui în fiecare zi și să obosești în scurt timp.

Poți totuși să îți planifici calupuri clare pentru lucru fără să fii distras de nimeni și să fii foarte eficient (într-un birou cu mulți colegi pe lângă e de multe ori mai dificil).  

ADVERTISING

Există multe tool-uri care te ajută să te organizezi și să comunici eficient cu colegii. De exemplu, noi folosim Slack și Google Hangouts pentru tot ce ține de comunicarea între noi sau cu clienții, și Asana pentru gestionarea proiectelor și a task-urilor.

Ne ajută să ținem legătura și funcționează ca un punct comun pentru depozitarea informațiilor. Ne bazăm mult și pe faptul că fiecare știe ce are de făcut și că poate apela mereu la ceilalți din echipă pentru ajutor.

Trucuri de supraviețuire pe timp de criză pentru companii ce permit work from home

Ajută întotdeauna ceva rezerve financiare astfel încât atunci când apare o perioadă mai complicată, compania să aibă suficiente rezerve cât să poată susține echipa până când lucrurile revin la normal sau echipa construiește un alt business adaptat noului context.

Ajută mult atunci când o companie are mai multe surse de venit cu riscuri diferite.

ADVERTISING

Dacă una dintre sursele de venit e puternic afectată de o criză poate cealaltă o să fie mai puțin afectată și poți construi în acea direcție în noul context.

Dacă înainte de Covid ai fi avut și un magazin online (chiar dacă nu vindeai foarte mult) pe lângă cel fizic, ar fi ajutat probabil cu tranziția prin aceasta perioadă. 

Dacă managementul implică oamenii din echipă în luarea deciziilor importante de-a lungul timpului (sau explică procesul de decizie) și sunt transparenți cu situația companiei în orice moment, toți oamenii din echipa pot construi atunci când apare o perioadă care pune în pericol existența companiei. 

Toate companiile evoluează, nu toate se adaptează

Am învățat încă o dată că o companie se conturează în jurul oamenilor din care e formată.

Cu stoica.co am construit încă de la început în jurul oamenilor din echipă și am încercat să luăm decizii împreună ca sa profităm de perspectiva fiecăruia.

Un alt lucru pe care l-am învățat iar e că nimic nu poate fi construit pentru totdeauna.

Toate companiile evoluează odată cu evoluția nevoilor din piață și dacă nu ai în procesele companiei și un element de adaptare la schimbări aceasta va înceta să funcționeze la un moment dat. 

Digitalizarea, ca un tsunami produs de pandemie

Companiile care nu s-au putut adapta sau care nu funcționează bine în noul context au “murit”. Unele modele de business nu mai funcționează brusc în noul context.

Alte companii au fost obligate să își adapteze practicile de găsire de clienți noi sau de customer service. 

Companiile care vindeau doar în magazine fizice vând mai mult și online, băncile pun mai mult accent pe interacțiunea online automată sau nu, evenimentele de networking s-au mutat în online sau au dispărut și mai toate companiile încep să vadă oportunități în mediul online, invizibile înainte de Covid. 

Criza i-a obligat pe mulți să se mute în online și cred că acest val de digitalizare nu va mai putea fi oprit.

De aceea este important să investească timp și resurse într-o prezență online profesionistă, pentru că deja vedem foarte mult zgomot.

Toată lumea încearcă să se remarce. Unele abordări, precum marketing-ul prin conținut, conținutul video și podcast-urile, ad-urile cât mai nișate și website-urile construite pe baza unui proces, cu obiectivele de business în minte, chiar vor face diferența.

Andrei Stoica, fondator agentia STOICA

Citește și:

Cum s-a adaptat lumea la munca în pandemie: De la program, la ședințe și emailuri (Studiu)

Hackerii sunt tot mai activi în era ”work from home”. Cum te ferești de înșelătorii

Efectele pandemiei: Care sunt multinaţionalele unde angajații nu se întorc la birou până în 2021 și unde se va lucra de acasă pentru totdeauna


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇