Fox Corporation a lui Rupert Murdoch intră pe piaţa extrem de competitivă a streaming-ului video gratuit, cu suport publicitar, din Marea Britanie.
Tubi va concura cu platforme de streaming precum Netflix, Disney+, ITVX şi Channel 4, precum şi cu BBC iPlayer.
Platforma a câştigat rapid cotă de piaţă în SUA unde, potrivit Fox, are aproape 80 de milioane de utilizatori activi lunar, scrie BBC.
În Regatul Unit, Tubi spune că va oferi peste 20.000 de filme şi seriale TV, inclusiv conţinut de la Disney, Lionsgate, NBC Universal şi Sony Pictures Entertainment.
Platforma va include, de asemenea, o selecţie de conţinut britanic, indian şi nigerian.
Telespectatorii britanici vor putea accesa conţinutul de pe pagina web Tubi şi prin intermediul unei aplicaţii pentru smartphone.
"Tubi şi-a petrecut ultimul deceniu perfecţionând abordarea noastră pentru un streaming vast, gratuit şi distractiv în America de Nord şi credem că acum este momentul perfect pentru a aduce această reţetă publicului din Marea Britanie", a declarat Anjali Sud, director executiv al Tubi.
Fox Corporation a cumpărat Tubi în 2020, pentru 440 de milioane de dolari (348 de milioane de lire sterline), gigantul media american încercând să atragă publicul tânăr.
În ultimii ani, companii de streaming precum Netflix, Amazon Prime Video şi Disney+ au lansat servicii cu suport publicitar şi au crescut preţurile abonamentelor.
Mişcările au venit pe măsură ce s-au confruntat cu presiunea de a cheltui mai mulţi bani pentru a-şi mări bibliotecile de conţinut, încercând să atragă mai mulţi clienţi, pe o piaţă tot mai competitivă.
Magnatul media a jucat un rol esenţial în dezvoltarea industriei de radiodifuziune din Regatul Unit prin lansarea Sky în 1984.
21st Century Fox, deţinută de Murdoch, şi-a vândut participaţia de 39% la Sky către Comcast, proprietarul NBC Universal, în 2018, după ce a pierdut o licitaţie pentru reţea.