Unul din trei români are încredere că poate schimba ceva în România prin forțe proprii - Barometrul RBL

Unul din trei români are încredere că poate schimba ceva în România prin forțe proprii - Barometrul RBL

Încrederea românilor în antreprenori a crescut cu 50% în 10 ani, arată Barometrul RBL, lansat cu ocazia celei de-a 9-a ediții a Summitului Romanian Business Leaders, care marchează totodată 10 ani de la înființarea asociației.

Raportul face o trecere în revistă a evoluțiilor din 14 domenii de activitate, pe care antreprenorii își propun să le urmărească anual, cu extinderea graduală a indicatorilor monitorizați. Selecția actuală a indicatorilor s-a efectuat în baza importanței acestora pentru sănătatea și performanța economică a României.

ADVERTISING

Barometrul RBL evidențiază atât domeniile în care s-au înregistrat progrese, cât și cele în care există în continuare decalaje considerabile față de Uniunea Europeană și care necesită intervenții ferme.

Printre domeniile în care s-au înregistrat progrese se numără sectorul energetic - România se află pe locul 7 în Uniunea Europeană la ponderea energiei electrice obținute din surse regenerabile, depășind cu 9% media UE, mediul antreprenorial- în primul semestru al anului 2021 s-au înregistrat cu 50% mai multe înmatriculări de persoane fizice autorizate și juridice, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, precum și absorbția fondurilor europene, care a înregistrat o creștere de 10 procente comparativ cu 31 iulie 2020.

ADVERTISING
FĂRĂ SCURTĂTURI. Ajungem departe

Între cele cu trend descendent se regăsesc sistemul de sănătate, în care cheltuielile pe cap de locuitor sunt la 50% din media Uniunii Europene, economia nefiscalizată, reflectată de un decalaj de TVA cu 25% mai mare decât media UE, precum și rata de reciclare a deșeurilor municipale aflată în stagnare încă din 2013 la 14%, cu 33% mai puțin decât media europeană.

Viziunea respondenților asupra încrederii în forțele proprii pentru a schimba ceva în România a crescut de la 1 din 7 români la 1 din 3. În sfera profesională, românii acordă cea mai mare încredere micilor întreprinzători din orașele de apartenență.

ADVERTISING

Romanian Business Leaders (RBL) este o organizație apolitică, neguvernamentală și non-profit care oferă o platformă de acțiune și implicare socială pentru peste 1.000 de antreprenori și executivi de top din mediul de business privat.

Citește și:


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇