Un restaurant din București, în centrul unui scandal după un mesaj transmis părinților. Se repetă cazul J'ai Bistrot

Un restaurant din București, în centrul unui scandal după un mesaj transmis părinților. Se repetă cazul J'ai Bistrot

Un local din București a stârnit controverse  după ce le-a atras atenția clienților care vin însoțiți de copii că cei mici trebuie să „rămână așezați la masă pe toată durata vizitei la restaurant”. Situația amintește de un episod petrecut în 2022, când restaurantul J’ai Bistrot i-a atenționat pe părinți că „zona de nisip nu este loc de joacă”, declanșând dezbateri aprinse între cei care s-au simțit lezați de astfel de un astfel de mesaj și cei care l-au susținut.

În centrul scandalului se află de această dată restaurantul Sera Eden de pe C.A. Rosetti, care a afișat următorul anunț: „Pentru siguranța copiilor: Copiii trebuie să rămână așezați la masă pe toată durata vizitei la restaurant, alergarea între mese și în zona restaurantului prezintă un risc de rănire, inclusiv deplasări, căderi și ciocniri cu mobilierul și alți clienți”.

ADVERTISING

Se mai menționează că cei mici trebuie să rămână tot timpul așezați pentru a ”asigura singuranța și eficiența personalului” și pentru a nu ”perturba experiența culinară a altor oaspeți”.

O fotografie cu acest mesaj a fost postată pe Facebook de un utilizator care s-a plâns de faptul că ”cruciada localurilor împotriva copiilor continuă”.

”Pe lângă că mi se pare rizibil, insultător și pur simplu trist, aștept cu mare interes ziua în care oricare local hip de la noi va pune un anunț către clienții săi care să spună la noi aici sunt primiți și copiii cu brațele deschise, de aceea pentru armonia tuturor vă rugăm să încercați să fiți mai toleranți cu ei și să le respectați și lor dreptul la mișcare și joacă. Iar dacă vă nimerește din greșeală o pietricică să găsiți în inima voastră mare să nu vă strice toată ziua, dăm noi o cafea din partea noastră dacă e”, a scris utilizatorul.

ADVERTISING

În timp ce majoritatea celor care au reacționat la postare au criticat anunțul, scriind lucruri ca ”mă mir că nu au instalat la intrare și niște lese” și ”încă puțin și îi legăm și de scaun”, au existat și persoane care au încercat să vadă lucrurile din perspectiva restaurantului.

”Întrebarea fundamentală e cine e egoist și antisocial: părinții de copii mici care vor totul croit pentru nevoile copiilor sau ceilalți, care nu vor același lucru? Fiecare avem zilele noastre proaste când nu vrem agitație in jur și tot ce ne dorim e o cafea și o conversație plăcută cu prietenii. Dar nu avem tot timpul zile de genul asta, așa că în general putem trai liniștiți la o terasă cu copiii altora în jur. (...) Eu cred că e loc pentru toți pe piață (tipuri de localuri) și nu aș arunca cu piatra dacă un antreprenor va deschide un local kids free. Ba m-as și duce acolo când vreau să mă văd doar cu prietenii în liniște după vreo noapte grea la un chef sau o zi lungă la birou”, a comentat un părinte.

ADVERTISING

Potrivit reprezentanților Sera Eden, mesajul a fost interpretat greșit, regulile fiind impuse pentru siguranță tuturor clienților.

”Este un regulament, nu o indicație, dar este strict pentru siguranța clienților și a copiiilor clienților care ne vizitează. Copiii aleargă foarte mult pe aici, se pot accidenta, pot cădea, pentru că este foarte mult pietriș pe jos, se pot lovi de colegii mei ospătari care merg la mese cu tăvile. Din punctul meu de vedere a fost interpretat într-un mod greșit”, a spus Preda Marin, reprezentant al restaurantului, potrivit Digi 24.

Cazul J'ai Bistrot

În urmă cu doi ani, restaurantul J'ai Bistrot din București a divizat internetul după ce le-a cerut părinților care vin cu copiii să îi supravegheze. „Dragii noștri, pentru că ne plac atât copiii, cât și cățeii & pisicile, ne iubim și plantele, și florile, dar ne place mai ales să bem o bere rece sau un cocktail de adulți, ne dorim ca toți cei din grădină să se poată bucura în liniște de timpul petrecut la J’ai. Suntem prietenoși cu copiii, dar vă reamintim că zona de nisip NU ESTE LOC DE JOACĂ. Vă mulțumim pentru înțelegere!”, a fost mesajul transmis atunci.


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇