Patru tramvaie noi Astra Imperio pot fi întâlnite începând din această săptămână pe străzile orașului Cluj Napoca și au dotări de ultimă generație.
”Acestea au capacitate de 300 de călători (36 locuri pe scaune) și dotări de ultimă generație, facilități pentru fotolii rulante sau cărucioare pentru copii, Wi-Fi gratuit pentru călători, sistem de supraveghere video etc.”, anunța Emil Boc pe pagina sa de Facebook zilele trecute.
Primăria Clujului a semnat un contract cadru pentru 24 noi tramvaie cu SC Astra Vagoane Călători SA - proiect cu finanțare europeană, mai spune primarul. Acestea vor continua să fie livrate succesiv, până la finalul anului următor.
”Componenta verde de mobilitate urbană a reprezentat o linie cheie de finanțare în exercițiul 2014-2020 al Uniunii Europene, motiv pentru care am urmărit să atragem cât mai multe fonduri europene pentru mijloace de transport ecologice precum tramvaiele sau autobuzele electrice. Obiectivul Primăriei este ca întreaga flotă de transport public a orașului să fie electrică până în 2028”, mai scrie Emil Boc.
Bucureștenii mai au de așteptat până să circule cu tramvaie noi
După ce inițial licitația pentru noile tramvaie din București a fost atribuită de Gabriela Firea turcilor de la Durmazlar Makine, decizia Primăriei a fost contestată de cei de la Astra Vagoane.
Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) le-a dat dreptate arădenilor: tramvaiul Panoramic nu respecta cerințele din caietul de sarcini, așa că turcii nu puteau fi declarați câștigători. Practic, CNSC a decis anularea raportului de atribuire a licitației către turci, întocmit de comisia PMB.
Într-un final s-a decis ca Astra Vagoane Călători va realiza tramvaiele pentru bucureșteni.
În contextul pandemiei și al amânării termenelor dosarului, însă, tramvaiele noi vor ajunge în București cel mai devreme în octombrie – noiembrie 2021, arată o anchetă SpotMedia.ro.
Citește și: