Metrou Ușor dezvăluie dezastrul șinelor din București: Cum vor circula noile tramvaie pe linii cu limită de viteză de 10km/h?

Metrou Ușor dezvăluie dezastrul șinelor din București: Cum vor circula noile tramvaie pe linii cu limită de viteză de 10km/h?

Bucureștenilor li se promit de mai mulți ani tramvaie noi, mai exact 100 de tramvaie noi. Într-un final s-a decis ca Astra Vagoane Călători va realiza tramvaiele pentru bucureșteni.

Însă până când vor veni, haideți să vedem pe unde vor circula acestea.

Asociația Metrou Ușor a realizat un clip în care arată în ce stare se afla liniile de tramvai 40 și 55, adică liniile pe care vor circula respectivele tramvaie, conform caietului de achiziții.

Aceste doua linii traversează segmente de linie nemodernizată precum Șos. Basarabia sau Călărașilor. Mai mult, linia 40 străbate mai mult de 50% din traseu pe infrastructură deteriorată, susțin reprezentanții asociației.

ADVERTISING

„Este vorba despre linii de tip Oțelul Roșu produse în anii 1970-1980. În timp, dalele de beton și liniile s-au denivelat extrem de mult făcând ca tramvaiele să pară că 'dansează'”, spun ei.

Asociația precizează ca la realizarea clipului a fost folosit un trepied pentru a surprinde balansul real resimțit de călători, iar la editare nu au fost aplicate filtre de stabilizare a imaginii.

Vezi și De ce merg bine troleibuzele în Franța și Germania, iar la noi iau foc sau rămân în drum

Ei precizează ca încrucișările de la Piața Muncii, desi au fost înlocuite în 2015, sunt și ele deteriorate.

ADVERTISING

În călatoria lor, ei au ajuns și pe Calea Călărașilor, un alt segment unde infrastructura este deteriorată. Și cu continuat către Hala Traian, unde încrucișările care sunt foarte degradate conduc la o circulație greoaie în zonă.

Restricții de circulație pentru a preveni accidentele

Pentru a preveni deraierile, tramvaiele circulă cu viteză extrem de mică, restricția fiind de 10 km/h, conform unui indicator filmat.

„Restricția este aplicată și pentru a reduce zgomotul și vibrațiile care îi afectează pe riverani. Dacă exista o infrastructură modernă, aceste probleme nu ar fi existat”, spun cei de la asociație.

ADVERTISING

Conform imaginilor, în unele zone șinele nu se mai văd, „scufundându-se” de la greutatea tramvaielor.

Tramvaiele circulă încet, șoferii așteaptă în spate

Iar urmările acestor probleme se văd în trafic, prin coloanele mari de mașini care se formează în spatele tramvaielor, în anumite zone.

Și vatmanii ajung să aibă de suferit fizic din cauza infrastructurii, ajungând să aibă afecțiuni ale coloanei vertebrale de la șocurile zilnice la care sunt supuși, susține asociația.

Ei au filmat și în zona Diham, unde au avut loc incidente cu tramvaie în ultimii ani. După aceste incidente, macazul din zonă a fost reparat, dar reprezentanții asociației spun ca nu a fost făcut bine și că există în continuare pericol.

În concluzie, Asociația Metrou Ușor precizează că o treime din infrastructura de tramvai din București nu a fost modernizată de zeci de ani.

https://www.facebook.com/MetrouUsor/videos/976182876183121


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇