Strategia națională pentru turism: până în 2035 ar trebui să fim vizitați de 4,6 milioane de străini anual. O comparație cu Croația

Strategia națională pentru turism: până în 2035 ar trebui să fim vizitați de 4,6 milioane de străini anual. O comparație cu Croația

Strategia naţională a României pentru dezvoltarea turismului 2023 – 2035” a fost pusă în dezbatere publică, de către Ministerul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului (MEAT).

Prin măsurile propuse, ministerul speră ca numărul turiștilor străini să urce de la aproape 2,7 milioane în 2019, la 4,6 milioane de persoane, în 2035.

Precizăm că în România mai mult de 50% din turismul internațional însemnă persoane străine venite în interes de afaceri. Astfel, din numărul total de străini sosiți anul trecut (1,579 milioane), 51,8% au efectuat aceste călătorii în scop profesional şi de afaceri, iar cheltuielile lor au reprezentat 55,3% din totalul cheltuielilor turiștilor internaționali.

ADVERTISING

Al doilea obiectiv este ca veniturile generate de acești turiști internaționali să se dubleze, până la 2,9 miliarde de euro, în 2035, făcându-i pe aceștia să stea mai multe zile și să cheltuiască mai mult.

Documentul intenționează o dezvoltare planificată a turismului românesc, prin adoptarea unui plan de acţiune care să găsească soluții pentru provocările sectoriale, menționează comunicatul MEAT ce anunță finalizarea Strategiei.

Strategia naţională pentru dezvoltarea turismului 2023 – 2035 se structurează, astfel, în jurul unei teorii a schimbării şi se concentrează pe trei niveluri, în scopul dezvoltării sustenabile a turismului în ţara noastră.

ADVERTISING

Strategia se centrează pe Schimbare și a fost gândită pentru a crește numărul turiștilor străini, zilele petrecute de aceștia în România, precum și sumele cheltuite.

De unde pleacă și ce ținte își propune Strategia

Documentul include în cele 86 de pagini și obiectivele (modeste pentru o țară cu un astfel de potențial turistic), pe care autoritățile le vizează prin aplicarea planurilor și programelor elaborate:

„România, destinație turistică de talie mondială”: câteva mici comparații

Comunicatul menționează că strategia „prevede consolidarea, în continuare, a imaginii României ca destinaţie turistică bine cunoscută, de talie mondială”, în condițiile în care chiar documentul lansat joi menționează că românii sunt principala sursă pentru turismul românesc, ei reprezentând în 2001 aproximativ 91,0% din totalul sosirilor și 91,2% din totalul înnoptărilor.

ADVERTISING

România a înregistrat, în 2021, 843.000 sosiri de turiști străini. Spre comparație, Croația a avut în același an peste 10 milioane de sosiri ale turiștilor internaționali, număr ce a crescut în 2022 la 15,3 milioane. Adică la un turist croat, au existat cinci turiști străini. În România raportul este invers, cu 91% din sosiri aparținându-le turiștilor români.

Înainte de pandemie, în 2019, încasările din turismul internațional s-au ridicat la aproximativ 1,5 miliarde de euro, în România, și la 10,5 miliarde de euro, în Croația.

Citeşte integral analiza Strategia națională pentru turism: până în 2035 ar trebui să fim vizitați de 4,6 mil. de străini anual. Deocamdată, călătoriile de afaceri sunt mai multe decât pentru relaxare pe Curs de Guvernare


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇