Accesul în Senat și pontajul pentru angajați se realizează, începând de luni, pe bază de cartelă, pentru o perioadă de probă până la 1 aprilie, dată de la care monitorizarea prezenței, „o chestiune de bun-simț”, se va face electronic, a informat președintele interimar al Senatului, Mircea Abrudean.
„Sunt câteva excepții, într-adevăr. Este vorba de grupurile parlamentare unde angajații trebuie să mai iasă din clădirea Senatului, pentru că mai au și alte activități, așa cum le primesc de la grupurile parlamentare. În rest, toată lumea pontează, pentru că așa este normal. Sistemul este funcțional începând de astăzi. Este vorba de monitorizarea prezenței la serviciu, o chestiune de bun-simț.
Nu înțeleg de ce există atâta dezbatere publică pe o chestiune absolut banală. (...) Nu afectează în niciun fel drepturile angajaților. Dimpotrivă, face lumină, să spunem, în rândul celor care își fac treaba cu bună-credință la serviciu.
Din fericire, sunt foarte mulți oameni care își fac treaba în mod profesionist și vin la muncă la program și chiar stau peste program. Sunt și unii care nu își îndeplinesc aceste atribuții corespunzător și vor fi taxați dacă nu o vor face, în continuare”, a afirmat Abrudean, luni, după ședința Biroului Permanent al Senatului.
El a explicat că reforma de reorganizare a Senatului, inițiată de actualul președinte interimar al României, Ilie Bolojan, continuă.
„Am mers înainte cu această reformă, așa cum a fost ea inițiată de președintele Ilie Bolojan. Face parte din programul de reformă. Probabil că și la Cameră urmează să se dezbată subiectul (accesul pe bază de cartelă - n.red.) și să se ia această decizie. Dar noi am vrut să mergem înainte”, a adăugat Mircea Abrudean.
Chiulangiii vor primi mai puțini bani
Președintele interimar al Senatului a menționat că, în cazul neîndeplinirii sarcinilor de serviciu, în mod repetat, „cu siguranță acel angajat va primi bani mai puțini, (...) abatere disciplinară și se poate ajunge și la concluzia că acel angajat nu mai are ce căuta în Senat”.
El a amintit că, începând de săptămâna trecută, după aprobarea în BP a statului de funcții și a Regulamentului de organizare și funcționare a instituției, curge termenul de 60 de zile în care se organizează concursurile pentru reducerea numărului de posturi.
„Pe 17 mai vom avea finalizată procedura”, a precizat Abrudean. „Au fost și plecări în această perioadă și mă aștept să mai fie, ca urmare a implementării acestui sistem de acces. (...) Au plecat până în prezent 25 - 27 de persoane”, a detaliat Mircea Abrudean.
Potrivit președintelui interimar al Senatului, „prezența la muncă nu este opțională”. „A fost instalat un sistem de control, acces și pontaj. Acces rapid, sigur și eficient pentru angajați. Responsabilizăm angajații și eficientizăm activitatea Senatului”, se arată într-un material video publicat pe platformele de socializare Instagram, TikTok și Facebook.
Pontaj și la intrare, și la ieșire
Biroul Permanent al Senatului a aprobat, pe 24 februarie, un memorandum intern referitor la implementarea unui sistem de acces electronic și pontaj pentru angajații Senatului.
Potrivit documentului, la fiecare punct de control se vor instala câte două sisteme de acces cu card: unul pentru intrare și unul pentru ieșire.
„Tipul de răspuns la citirea unui card și înregistrarea în sistem a evenimentului de acces este mai mic de 0,5 secunde. Sistemele vor fi prevăzute cu baterie de backup. (...) Unitatea fiecărui punct de control poate ține minte 5.000 de utilizatori unici și până la 20.000 de evenimente în modul autonom, adică în lipsa comunicației cu serverul. Fiecare sistem va afișa către personalul SPP, pe un ecran, datele celui ce se autentifică, inclusiv dacă are acces sau nu în ziua, ora respectivă prin acea poartă de acces. La intrare, în cazul în care nu corespund datele afișate, imaginea celui ce încearcă să se autentifice cu persoana respectivă, personalul SPP va confisca cartela și va interzice accesul respectivei persoane”, se arată în documentul aprobat.
Conform memorandumului, serverul de pontaj permite administrarea datelor de acces și poate genera rapoarte individuale la cerere.
Se pot genera pontări de la distanță, printr-o aplicație instalată pe telefon pentru persoanele cărora li s-a permis un astfel de pontaj, cu locația respectivă.
Se pot genera prin aplicația mobilă sau din interfața web cereri de concediu de odihnă, medical, învoiri sau recuperări, cu nivel de aprobare de către șeful ierarhic superior sau chiar pe două nivele de aprobare. Datele exportate din sistem se vor importa în aplicația de resurse umane deținută de Senatul României.