Razie ANPC la 300 de magazine Lidl, soldată cu amenzi de 1,5 milioane de euro

Razie ANPC la 300 de magazine Lidl, soldată cu amenzi de 1,5 milioane de euro

Aproape 300 de magazine Lidl din toată ţara au fost controlate de comisarii Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) fiind găsite mai multe nereguli, printre care legume şi fructe stricate, vânzarea unor produse cu diferenţe de gramaj, condiţii de depozitare necorespuzătoare, cu rugină şi reziduri.

Reprezentanţii ANPC au transmis marţi, printr-un comunicat de presă, că a fost desfăşurată, în ultimele zile, o amplă campanie de verificare a modului în care sunt respectate prevederile legale în magazinele Lidl.

Au fost verificate 295 de magazine din întreaga ţară. În urma neregulilor constatate, comisarii ANPC au aplicat 757 de amenzi contravenţionale în valoare de circa 7,5 milioane de lei (1,5 milioane de euro).

ADVERTISING

De asemenea, au fost oprite definitiv de la comercializare produse neconforme, în valoare de 120.000 de lei. 

Comisarii ANPC au mai decis:

  • pentru 23 de magazine - oprirea temporară a prestării serviciilor până la remedierea deficienţelor
  • pentru 4 magazine din judeţele Botoşani, Galaţi şi Giurgiu - închiderea temporară pe o perioadă de până la şase luni
  • pentru 7 magazine din regiunea Bucureşti-Ilfov - închiderea temporară a unităţii pe o perioadă de la şase luni la un an
  • pentru 43 de magazine - încetarea practicii comerciale incorecte. 

Măsura de oprire temporară a prestării de servicii, până la remedierea deficienţelor, a fost aplicată unor puncte de lucru situate în judeţele Ilfov, Bihor, Maramureş, Cluj, Alba, Braşov, Mureş, Arad, Constanţa, Tulcea şi Bucureşti.

ADVERTISING
FĂRĂ SCURTĂTURI. Ajungem departe

Ciupitul la cântar a devenit o formă de comerţ. Ciudat este că niciodată nu se gândeşte nimeni să adauge un pic, astfel că totdeauna iese în pagubă consumatorul! Dacă ştii că procesul tehnologic scade cantitatea, cum se întâmplă că nimeni nu pune puţin în plus, pentru a preveni scăderea! Lidl este corigent la cântar şi nu numai!”, a declarat Horia Constantinescu, preşedintele ANPC. 

Iată neregulile descoperite:

  • comercializarea unor produse alimentare cu diferenţe de gramaj faţă de cel menţionat pe ambalaj;
  • nerespectarea regimului promoţiilor (comercializarea la bucată a unor produse  care erau destinate vânzării multi-pack, având menţionată şi reducerea corespunzătoare pe pachet; lipsa produsului de referinţă la raft pentru a rezulta avantajul specific al preţului pachetului promoţional; lipsa menţiunilor referitoare la data de debut a campaniei de reduceri).
  • în zona Gastro, pâine neambalată era păstrată în lăzi din plastic, neigienizate,
  • erau folosite camere de frig cu depuneri masive de gheaţă,
  • erau vândute produse alimentare cu ambalaj depreciat sau cu acumulare de lichid în ambalaj,
  • erau comercializate fructe şi legume cu modificări organoleptice sau de o calitate inferioară, la raft fiind menţionată calitatea I,
  • au fost găsite condiţii de depozitare şi igienă necorespunzătoare, cu reziduri şi rugină, surplus de gheaţă, erau reziduuri pe paviment,
  • agregatele de refrigerare erau neigienizate,
  • depozitarea produselor în spaţiul destinat se făcea în temperatură neconformă,
  • erau vândute produse fără a avea menţionat pe eticheta de la raft preţul pe unitatea de măsură,
  • lipseau menţiunile referitoare la ingredientele produselor şi la valoarea nutriţională a acestora, pe etichetele produselor din zona de panificaţie.
  • folosirea, în zona de panificaţie, a unor tăvi cu grad avansat de arsură, a unor stative pentru tăvi şi a unor rafturi metalice cu grăsime arsă şi mizerie; 
  • utilizarea în magazin a unor coşuri de cumpărături neigienizate corespunzător;
  • folosirea unor testere, pentru produse cosmetice, fără a avea etichete, privind data deschiderii
  • comercializarea unor produse cosmetice fără a fi însoţite de eticheta cu ingredientele produselor;
  • folosirea unor spaţii de refrigerare şi de congelare neigienizate, cu praf, resturi alimentare, impurităţi,  cu ventilatoarele de la agregatele de răcire cu depuneri masive de praf, impurităţi, rugină, gheaţă.
  • comercializarea unor jucării fără a avea menţionate pe etichetă avertismentele legate de utilizare; 
  • comercializarea unor produse alimentare cu data limită de consum depăşită;
  • comercializarea unor produse cu traducere incompletă a elementelor de identificare sau fără a avea menţionată compoziţia fibroasă, pe etichete; 
  • prezentarea la vânzare a unor produse de panificaţie ca având în compoziţie ingrediente superioare (ciocolată) în raport cu cele reale (cacao şi uleiul vegetale).

În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇