Podul de la Brăila a intrat din nou în lucrări: Se reasfaltează cu rețeta testată în iarnă

Podul de la Brăila a intrat din nou în lucrări: Se reasfaltează cu rețeta testată în iarnă
Sprijină jurnalismul independent
Donează acum

De luni, șoferii care trec pe podul suspendat circulă pe o singură bandă. Noua rețetă de mixturi bituminoase, folosită în octombrie 2024, pentru reasfaltarea căii 2 de rulare a podului suspendat peste Dunăre, s-a comportat bine peste iarnă, iar constructorul a trecut la reasfaltarea cu aceeași rețetă asfaltică și calea 1 de rulare.

Șoferii sunt atenționați că traficul va fi deviat, în perioada 14 aprilie-3 iunie, pe calea 2 de rulare, care va fi deschisă circulației în ambele sensuri.

"S-a dorit să se vadă cum se comportă noua formulă asfaltică peste iarnă și s-a comportat bine. Este o formulă mai dură, spun ei, iar riscul să se fisureze ar fi fost mai mare iarna, când temperaturile sunt scăzute, decât vara, pe temperaturi înalte.

Pentru că s-a comportat bine pe timpul iernii, acum s-a trecut la asfaltare pe calea 1. S-a așteptat să se încălzească afară, să fie temperaturi pozitive, pentru că, pe temperaturi negative, exista riscul să nu prindă hidroizolația și asfaltul, apoi o luam de la capăt, că nu s-au respectat condițiile și a cui o fi vina.

Și, ca să nu mai existe niciun fel de dubiu, le-am spus așa: domnilor, când vremea vă permite, vă apucați de treabă! Dacă se mai strică asfaltul, e clar vina voastră, nu mai puteți invoca vremea, condițiile meteo nefavorabile sau alte lucruri", a declarat purtătorul de cuvânt al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Alin Șerbănescu.

În octombrie, Șerbănescu a declarat că rețeta asfaltică nouă a fost testată într-un laborator din Italia. "Constructorul spune că această rețetă de asfalt va rezista și nu vom mai avea problemele de până acum, că se va comporta astfel la traficul rutier, inclusiv traficul greu, iar la vară nu vom mai avea deformările pe care le-am avut până acum", a spus el.

Proiectat să aibă o durată de viaţă de 120 de ani, podul suspendat peste Dunăre de la Brăila, supranumit Golden Gate-ul românesc, a fost inaugurat pe 6 iulie 2023, cu un alai de demnitari în frunte cu Klaus Iohannis.

De atunci a avut numeroase probleme, de la șuruburi nestrânse, la fisuri la structura de rezistență despre care CNAIR a spus că sunt cauzate de erori de execuție.

În octombrie 2024 podul a intrat pentru a patra oară în proces de reasfaltare, constructorul susținând că va folosi o nouă rețetă de mixturi bituminoase, adaptată specificului acestui pod.

Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila este al treilea ca mărime din Europa și una dintre cele mai complexe lucrări de infrastructură din România. A costat peste 500 de milioane de euro și are o lungime de aproximativ 2 kilometri și le oferă șoferilor o alternativă, în afara traversării Dunării cu bacul, pentru a ajunge în Dobrogea.


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇