Din luna aprilie vom circula mai rapid în București, ca urmare a implementării unor soluţii de trafic, spune viceprimarul Capitalei, Stelian Bujduveanu.
Mai exact, afirmă el, se vor introduce mai multe străzi cu sens unic, bandă unică pentru transportul în comun și se vor crea locuri de parcare și piste de biciclete.
”Ce am lucrat anul trecut aplicăm acum: avem soluții de trafic pentru șapte zone importante din Capitală. Se introduc sensuri unice pentru traficul rutier, se creează bandă unică pentru transportul în comun, se creează locuri de parcare și piste de biciclete.
În total: peste 30 km de șosele, străzi, bulevarde pe care se va circula mai rapid”, a scris Stelian Bujduveanu pe Facebook.
Prima zonă pentru care s-au definitivat soluțiile de trafic este Calea Floreasca - Radu Beller și Dorobanți. Aici, explică viceprimarul, sunt următoarele soluții:
1) Calea Floreasca - arteră cu 4 benzi de circulație.
⇨ Aici se introduce sens unic de circulație pentru traficul rutier, pe două benzi (sens Sos. Ștefan cel Mare - Calea Floreasca până la intersecția cu strada Ceaikovski).
⇨ Benzile de circulație de pe margine vor fi transformate în bandă unică de circulație pentru transport public. O bandă pe sensul Șos Ștefan Cel Mare - Strada Ceaikovski, iar cealaltă pentru circulația din sens invers.
2) Radu Beller - arteră cu 4 benzi de circulație
⇨ Aici se crează sens unic de circulație pe tronsonul dintre strada Mircea Eliade și Calea Dorobanți.
⇨ Vor fi alocate două benzi de circulație traficului rutier (sens Mircea Eliade către Piața Dorobanți)
⇨ Benzile de pe marginea drumului vor fi transformate în bandă unică pentru transportul public, fiind alocată câte una pentru ambele sensuri de circulație ale tronsonului Mircea Eliade - Piața Dorobanți.
3) Calea Dorobanți - 6 benzi de circulație
⇨ Aici, pe sensul de circulație dintre Piața Dorobanți către Șos Ștefan cel Mare se vor crea 4 benzi de circulație - 3 pentru traficul rutier, 1 pentru transportul public
⇨ Pe sensul invers vor fi două benzi de circulație - 1 pentru traficul rutier și 1 alocată exclusiv pentru transportul public.
”Pentru zona Calea Floreasca - Radu Beller - Dorobanți sunt prevăzute și locuri de parcare. Practic, dacă vii din centru, pe strada Polonă vei avea culoar de sens unic până la intersecția Calea Floreasca cu strada Ceaikovski și Mircea Eliade.
De asemenea, dacă vii dinspre zona de Nord către centru, tronsonul Mircea Eliade - Radu Beller - Piața Dorobanți - Calea Dorobanți - Piața Romană se transformă într-un culoar rapid de trafic”, mai precizează viceprimarul Capitalei.
Mai sunt soluții și pentru alte șapte zone din București. Este vorba despre: Calea 13 Septembrie, Șoseaua Antiaeriană, Drumul Taberei, Dorobanți, Calea Floreasca, Aviatorilor și Pantelimon.
Vor exista benzi dedicate transportului public de suprafață pe arterele:
⇨ Bd. G-ral Gh. Magheru
⇨ Bd. C. Coposu, între strada Sf. Vineri și piața Unirii
⇨ Bd. Dacia, între calea Victoriei și calea Griviței
⇨ Calea Griviței, între str. Semicercului și Bd. Dacia
⇨ Bd. Ion Mihalache, între Bd. Banu Manta și piața Victoriei