Nicușor Dan susține că – dacă va ajunge primar general al Bucureștiului la alegerile din toamnă – va fluidiza traficul din oraș prin crearea unui sistem de metrou de suprafață, conectat cu celelalte rețele de transport urban.
”Va funcționa pe 6 rute. Și va avea 6 gări principale.
Stațiile interioare vor fi conectate la STB și la metrou. Stațiile de pe Centură vor fi conectate la marile intrări în oraș.
Și undeva va fi nevoie vom face parcări de tip park and ride, cum sunt intrările dintre Târgoviște, Pitești și Giurgiu.
Ideea este că oriunde te vei găsi pe linia de Centură vei avea acces spre gări interioare care reprezintă puncte importante ale orașului.
Chiajna spre exemplu, din cauză că are transport deficitar, aglomerează Militariul. Va fi legată (Chiajna -n.red.) direct de AFI. De intersecția cu Lujerului, deci, și de conexiunea cu (traseul pe care circulă tramvaiul -n.red.) 41. Va fi legată direct cu Gara de Nord și Pipera.
Un exemplu din interior: zona Giurgiului-Ferentari. Va fi conectată direct cu Pipera și Gara de Nord și cu AFI.
La AFI va fi una dintre ele 6 stații mari”, a declarat Nicușor Dan.
Acesta a mai spus că – de vreme ce infrastructura necesară există în mare parte și se află în administrarea Ministerului Transporturilor – provocarea va consta în crearea unui proiect și accesarea de fonduri europene. Deja la Ministerul Transporturilor există un grup de lucru care pregătește proiectul, susține Nicușor Dan.
”Vom avea un flux de 8.000 de persoane pe zi pe fiecare sens. Vom avea 2-3 plecări pe oră din gări. Sau mai multe, la orele de vârf. Un tren va deservi 200-500 de persoane.
Viteza medie operațională: 40 de kilometri pe oră și va ajunge la 90 km pe oră. Și metroul nu stă în intersecții și nici la semafor. Va fi accesat ușor de mame cu cărucioare și de bicicliști.
Banii pot fi atrași din surse europene. Programul Operațional Regional (POR) Axa 4.1 este special destinat pentru așa ceva: reducerea emisiilor de carbon.
După ce finalizăm întocmirea proiectului, implementarea va dura 2-3 ani.
E un sistem care s-a aplicat cu succes și în alte orașe. Spre exemplu, s-a aplicat cu succes la Berlin, care a reconvertit infrastructura feroviară de uz industrial în S bahn, un mare succes”, a relatat Nicușor Dan.
Candidatul susținut de PNL și alianța USR PLUS la Primăria Capitalei a spus că în zilele următoare va vorbi ”despre extinderea rețelei de tramvaie, dar și despre optimizarea traseelor de autobuz și troleibuz și electrificarea flotei (transformarea autobuzelor vechi în troleibuze)”.
Ministerul Transporturilor: Vrem trenuri metropolitane. Dar nu se poate de azi pe mâine
Robert Dobre, directorul Direcției de Proiecte Strategice din cadrul Ministerului Transporturilor a vorbit, într-o conferință de presă organizată miercuri de ministrul Lucian Bode despre un proiect privind înființarea unor trenuri metropolitane.
Acestea a spus că astfel de proiecte s-ar putea implementa nu doar în București, ci în toate marile orașe ale țării. Dar că este un proces a cărui implementare va dura ani. Motivele: va fi nevoie de stabilirea unor modalități de colabrare între CFR SA (care deține cale ferată) și autorităție județene și locale. Va fi nevoie și de modificări legislative.
Așa că nu e vorba doar despre cumpărat cîteva trenuri ca întregul sistem să funcționeze.
Citește și
Nicușor Dan: Firea are nevoie de 500 de ani ca să rezolve problema termoficării din București