Organizaţia Mondială a Sănătăţii (OMS) a lansat marţi o campanie care va dura timp de un an, prin care va încerca să încurajeze 100 de milioane de persoane să renunţe la fumat cu ajutorul Whatsapp şi al altor mijloace digitale.
Campania, axată în special asupra ţărilor cu un număr mare de fumători (SUA, Mexic, China, Brazilia sau Germania printre altele), va promova crearea pe reţelele de socializare a unor comunităţi de persoane care renunţă la viciul tutunului, pentru a se putea sprijini reciproc în această provocare şi a împărtăşi informaţii, relatează EFE.
Se caută totodată o creştere a accesului la serviciile de ajutorare pentru a renunţa la fumat şi de a "conştientiza tacticile folosite de companiile de vânzare a tutunului", notează OMS într-un comunicat.
La campanie participă alături de WhatsApp şi alte multinaţionale, precum Google, Amazon, Facebook sau Johnson &Johnson, printre altele.
780 de milioane de persoane spun că vor să renunţe la fumat
Într-o lume în care aproape 780 de milioane de persoane spun că vor să renunţe la fumat, însă doar 30 la sută dintre ele au acces la instrumentele cu ajutorul cărora ar putea să o facă, OMS speră ca prin această campanie să crească disponibilitatea la aceste instrumente.
Pandemia de COVID-19, o boală ce poate fi mai gravă în rândul fumătorilor cu afecţiuni respiratorii cronice, a făcut să crească - potrivit OMS - numărul persoanelor interesate să renunţe la acest viciu nociv.
"Fumatul ucide opt milioane de oameni în fiecare an, iar dacă fumătorii au avut nevoie de mai multe motive pentru a renunţa la acest obicei, atunci pandemia a însemnat un adevărat imbold în acest sens", a declarat cu prilejul lansării acestei campanii, directorul general al OMS, Tedros Adhanom Ghebreyesus.
Citește și: