Un bărbat care a petrecut săptămâni în derivă în Caraibe pe o barcă cu pânze, în ianuarie, supravieţuind în mare parte doar cu ketchup, ar putea avea o barcă nouă, de ultimă generaţie.
Potrivit CNN, cadoul este oferit de producătorul de ketchup Heinz, care a trecut printr-o adevărată aventură în încercarea de a-l localiza pe Elvis Francois.
Compania a postat un înştiinţare pe reţelele sociale pe 14 februarie, în speranţa de a-l găsi pe marinarul din Dominica. Potrivit conturilor de social media ale companiei Heinz, ei au contactat deja guvernul din Dominica, naţiunea insulară de unde este Francois, precum şi marina columbiană, care l-a salvat.
Dar deoarece niciuna dintre încercările de a-l găsi pe Francois nu a avut succes, producătorul de ketchup a „cerut publicului larg să încerce să ajute la găsire”, potrivit unei declaraţii transmise CNN prin e-mail.
„De asemenea, solicităm orice piste credibile pentru a-l contacta pe Elvis, astfel încât să putem ajuta la oferirea unei noi ambarcaţiuni echipate cu tehnologie de navigaţie completă pentru a evita un alt dezastru în viitor”, a adăugat compania.
Heinz le-a mai sugerat fanilor să folosească hashtag-ul #FindTheKetchupBoatGuy pentru a mări aria de căutare.
După câteva zile, Francois a fost găsit, el fiind în micuţa comunitate Anse de Mai, din nordul statului Dominica, unde stătea la mama lui şi nu avea telefon.
În cele din urmă, el a intrat în legătură cu oficialii de la Heinz, conform EmoNews.
Francois, în vârstă de 47 de ani, îşi repara barca în apropiere de partea olandeză a insulei Saint Martin în decembrie, când barca sa a fost atrasă de curenţi în mare. El le-a spus autorităţilor columbiene că nu are cunoştinţele de navigaţie pentru a se întoarce la ţărm şi a petrecut 24 de zile pe mare. A supravieţuit cu sticlă de ketchup, pudră de usturoi şi cuburi Maggi, pe care le-a amestecat cu apă.
El a fost salvat după ce un avion i-a observat barca cu pânze cu „ajutor” scris în carenă, potrivit autorităţilor columbiene.