Trenduri în SEO pentru 2024

Trenduri în SEO pentru 2024

Odată cu actualizările constante ale algoritmului Google și noile modalități de producere a conținutului, inclusiv prin utilizarea tot mai accelerată a inteligenței artificiale, prognoza specialiștilor internaționali în domeniu este că vor avea loc schimbări importante în motoarele de căutare în anul 2024. 

La urma urmei, a avea un site web care ocupă primele poziții pe pagina de căutare Google în mod organic oferă numeroase avantaje companiei: vizibilitate mai mare, trafic crescut către pagină, generare de credibilitate sporită în mintea clienților sau potențialilor clienți, printre alte multe beneficii.

ADVERTISING

Ce nu se schimbă în 2024?

Când vorbim despre tendințele SEO, trebuie să stabilim de la bun început că toate actualizările care apar în motoarele de căutare sunt în favoarea unui singur obiectiv de o importanță vitală: acela de a oferi rezultate din ce în ce mai utile și mai relevante utilizatorului.

Nu trebuie ignori nici în 2024 niciunul dintre cei patru piloni ai SEO:

  • conținutul valoros;
  • SEO tehnic;
  • SEO on page;
  • SEO off page.

Aceste fundamente continuă să fie de bază într-o strategie de clasare în top. După cum se vede, conceptele din anii trecuți în materie de servicii SEO nu se schimbă în esență: conținutul de calitate, scalabilitatea textului, utilizarea cuvintelor cheie și alte elemente specifice strategiilor de optimizare pentru motoarele de căutare.

ADVERTISING

Astfel, putem spune că tendințele SEO pentru 2024 rămân înclinate spre oferirea unei experiențe de utilizator mai bune, valorificând în continuare aceste principii menționate anterior.

Mobile SEO: indexarea site-urilor mobile devine esențială

Conceptul Mobile First, care urmărește să dezvolte și să proiecteze site-uri web mai întâi pentru smartphone-uri și mai puțin pentru desktop, tinde să devină normalitatea în 2024.

Securizarea datelor utilizatorilor

Google folosește HTTPS ca criteriu de clasare, prin urmare, deținerea unui certificat SSL (document digital care permite o conexiune criptată) este esențială pentru a ocupa o poziție proeminentă în SERP, deoarece platforma înțelege că site-ul oferă navigare sigură utilizatorului.

ADVERTISING

De asemenea, este de remarcat faptul că protecția datelor devine din ce în ce mai relevantă în universul digital, de aceea este esențială respectarea îndrumărilor stabilite de legislația în vigoare pe plan intern și internațional. În acest fel, companiile tind să adopte măsuri mai sigure pentru utilizatori în următorii ani.

Căutare vocală asistată de inteligența artificială (AI)

Dispozitivele de asistență virtuală nu mai sunt ceva exclusivist și au devenit un instrument foarte popular în ultimii ani. Iar 2023 va bate orice record în această privință.

Căutare vocală asistată de AI este o tehnologie care permite utilizatorilor să interacționeze cu un dispozitiv sau aplicație prin intermediul comenzilor vocale. Acestea sunt procesate de un algoritm de inteligență artificială care interpretează și răspunde la cererile utilizatorilor. Aceasta poate fi utilizată pentru a accesa informații, a efectua căutări, a controla dispozitive sau a interacționa cu diferite aplicații digitale.

Conținut de calitate

Îmbunătățirea se bazează pe principiul conținutului util, unde domeniile cu conținut de calitate tind să iasă în evidență față de restul. 

Cu aceste linii directoare recent implementate, Google acordă prioritate conținutului umanizat și original, unde comunicarea se face ”de la persoană la persoană”. De la om la om sau, mai nou, de la om la inteligența artificială. 

Oamenii sunt tot mai interesați de conținutul care este personalizat pentru nevoile lor, deci este important să se individualizeze cât mai mult conținutul pentru publicul țintă sau chiar persoanele țintă, după caz.

Optimizarea pentru cuvinte cheie 

Optimizarea pentru cuvinte cheie este importantă pentru că ajută la îmbunătățirea vizibilității site-ului tău în motoarele de căutare. Utilizând cuvinte cheie relevante și populare, poți să te asiguri că site-ul va fi mai ușor de găsit de către utilizatorii care caută produse sau servicii similare. Mai mult, optimizarea pentru cuvinte cheie poate ajuta la îmbunătățirea performanței site-ului tău în ceea ce privește traficul, conversiile și veniturile.