Platforma de streaming Netflix a depăşit joi aşteptările de pe Wall Street cu privire la noii clienţi, pentru al doilea trimestru consecutiv, dar a semnalat că surprizele pozitive s-ar putea încheia, prognozând o creştere a veniturilor uşor sub ţintele analiştilor, transmite Reuters.
Acţiunile companiei de streaming video au crescut iniţial cu aproximativ 3% în tranzacţiile de după închiderea bursei, în urma raportului privind câştigurile, dar apoi au scăzut cu 3%, la 589,98 dolari pe unitate.
Compania a spus că planurile sale de streaming susţinute de reclame au ajutat la atragerea a 9,3 milioane de clienţi noi, aproape dublu faţă de prognoza consensului analiştilor chestionaţi de LSEG.
Pentru trimestrul curent, Netflix a estimat venituri de 9,49 miliarde dolari, comparativ cu aşteptările analiştilor de 9,537 miliarde dolari.
Câştigul pe acţiune din perioada ianuarie până în martie a fost de 5,28 dolari, comparativ cu 2,88 dolari cu un an mai devreme.
Veniturile Netflix au crescut cu 14,8%, la aproape 9,4 miliarde de dolari în perioada în care serviciul a debutat cu titluri precum serialul SF ”3 Body Problem” şi thrillerul poliţist ”Griselda”.
Venitul din exploatare a totalizat 2,6 miliarde dolari, o creştere de 54% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
Analiştii se aşteptau ca Netflix să câştige aproximativ 5 milioane de abonaţi în întreaga lume în timpul trimestrului raportat, conform datelor LSEG, după câştiguri record la sfârşitul anului 2023.
Numărul total de abonaţi ai Netflix a ajuns la 269,6 milioane la sfârşitul lunii martie.
”Am construit o combinaţie greu de reprodus între o listă puternică, recomandări superioare, acoperire largă şi baza de fani intensă, care stimulează un angajament sănătos pe Netflix”, a spus compania într-o scrisoare către acţionari.
În scrisoarea adresată acţionarilor, compania a spus că va lucra pentru a îmbunătăţi varietatea şi calitatea divertismentului şi va extinde afacerea de publicitate pentru a creşte în continuare.
În timp ce concurenţi precum Walt Disney pierd bani din serviciile lor de streaming, Netflix continuă să câştige clienţi şi să creeze profit.
În 2023, Netflix a început o campanie de combatere a partajării parolelor, încercând să transforme persoanele care folosesc conturile prietenilor sau ale familiei în abonaţi plătitori.
Platforma a început să ofere planuri susţinute de reclame, care costă mai puţin de jumătate din opţiunile fără reclame, în noiembrie 2022. Compania a spus că versiunea serviciului său cu reclame reprezintă acum 40% din toate înscrierile pe pieţele în care oferă planul.
Pentru a-şi satisface marea audienţă globală, Netflix şi-a extins programele. Serviciul de streaming îşi extinde oferta de sport cu o ofertă de 5 miliarde de dolari, pe 10 ani, pentru a difuza emisiunea de lupte WWE ”Raw”, începând din ianuarie 2025.