Încă o mare publicație occidentală refuză să mai publice conținut pe "rețeaua dezinformării"

Încă o mare publicație occidentală refuză să mai publice conținut pe "rețeaua dezinformării"
Sprijină jurnalismul independent
Donează acum

Cotidianul spaniol La Vanguardia, cu sediul la Barcelona, a anunţat joi că nu va mai publica conţinut pe X, despre care afirmă că a devenit „o reţea de dezinformare”, la o zi după un anunţ similar făcut de cotidianul britanic The Guardian.

„Fostul Twitter face virale mesaje care încalcă drepturile omului”, acuză ziarul într-un editorial, în care subliniază că va continua totuşi să urmărească conturile unor personalităţi, companii sau persoane publice de pe reţeaua de socializare, pentru „a-şi putea informa din când în când cititorii cu privire la mesajele sau dezbaterile care pot fi schimbate sau au loc acolo”.

ADVERTISING

Decizia coincide cu anunţul lui Donald Trump de a-l numi pe Elon Musk şi pe un fost candidat republican, Vivek Ramaswamy, la conducerea unui nou Departament al Eficienţei Guvernamentale (DOGE), cu scopul de a face reduceri în administraţia americană.

Achiziţia X în octombrie 2022 a presupus o concediere masivă a lucrătorilor, inclusiv eliminarea departamentului care modera conţinutul. Agenţii de publicitate importanţi ai platformei au plecat cu mult timp în urmă. În mai 2023, X a renunţat la un program cu UE pentru combaterea dezinformării.

ADVERTISING

Prezenţa din ce în ce mai mare a roboţilor pe X se multiplică până la ridicol în probleme grave, cum ar fi tragedia de la Valencia, în care nenumăraţi boţi de origine indiană au participat la conversaţii publice pentru a câştiga atenţie pe această reţea socială.

Istoricul şi filosoful Yuval Noah Harari a explicat recent, într-un interviu acordat publicaţiei La Vanguardia, că mai mult de 20% din conţinutul de pe X este determinat de roboţi, algoritmi care „decid ce voci să reducă la tăcere şi să amplifice”. „Începem să vedem, şi va deveni din ce în ce mai amplu, cum deciziile algoritmilor modelează politica, cultura şi societatea”, a adăugat intelectualul.

ADVERTISING

De la preluarea de către Elon Musk, X a devenit din ce în ce mai supraîncărcată cu conţinut toxic şi înşelător. În iunie, reţeaua şi-a actualizat condiţiile de utilizare, astfel încât pornografia să poată fi postată atât timp cât este vorba de un comportament consensual între adulţi.


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇