Afacerile în mediul online au cunoscut în ultima vreme o dezvoltare explozivă în România odată cu generalizarea utilizării Internetului în majoritatea locuințelor. Dintre acestea se remarcă magazinele online care sunt metode excelente de pătrundere în lumea afacerilor și de dezvoltare a unui business puternic și rentabil. Principala provocare în atingerea succesului unui magazin online este atragerea pe site a unui număr cât mai mare de vizitatori și transformarea acestora în clienți fideli, care se întorc pentru o nouă repriză de shopping.
Printre strategiile eficiente de marketing cu succes în domeniul magazinelor online se numără și campaniile PPC (Pay-Per-Click), care s-au dovedit a fi instrumente extrem de valoroase pentru atragerea clienților și pentru promovarea produselor și serviciilor într-un mod focalizat. Proprietarii de magazine online ce doresc să-și dezvolte afacerea pot apela la aplicații specializate în campanii PPC, precum truda.io, care pun la dispoziție toate uneltele necesare realizării unei operațiuni de succes.
Iată cum pot ajuta campaniile PPC în dezvoltarea unui magazin online!
- O provocare a marketingului online este reprezentată de targetarea cât mai precisă a potențialilor clienți. Campaniile PPC dau posibilitatea de a alege cu acuratețe publicul țintă la care ajung reclame personalizate, ce pot duce la decizia de achiziție. Astfel, se pot alege criterii precise de țintire a publicului, în funcție de locație, comportamentul online al utilizatorilor și de interesele acestora. Prin intermediul lor anunțurile vor fi afișate doar pe ecranele acelor persoane ce au șanse maxime de a deveni clienți ai magazinului.
- Campaniile PPC au și rolul de a permite măsurarea și analiza demersului. Proprietarii de magazine online au la dispoziție date detaliate despre cât de performante au fost anunțurile. Se poate afla în orice moment câte click-uri s-au dat pe anunțurile magazinului, câte dintre ele au fost urmate de o achiziție și care sunt costurile reale pentru fiecare click. În acest mod se pot lua decizii informate pentru ajustarea campaniilor în vederea obținerii rezultatelor maxime.
- Campaniile PPC s-au dovedit a fi cea mai eficientă metodă de creștere a traficului și a vizibilității online. Această caracteristică face din campaniile PPC modalitatea excelentă de promovare a unui nou magazin online. În acest fel un număr apreciabil de persoane vor interacționa cu site-ul și vor alege din ofertele puse la dispoziție.
- Campaniile PPC pot fi ajustate și optimizate în timp real. În acest mod se poate alege strategia cea mai utilă dintre numeroasele metode ce pot fi utilizate în acest sens. Pentru identificarea combinației optime se pot face experimente până la găsirea variantei ideale.
- Campaniile PPC sunt prietenoase cu bugetul, deoarece se pot stabili limite de cheltuieli zilnice, săptămânale sau lunare. Practic, se va plăti doar pentru rezultate concrete, de forma vizitelor pe site sau a achizițiilor realizate și nu pentru afișarea unor anunțuri la care nu se uită nimeni.
Așadar, proprietarii de magazine online trebuie să apeleze la campanii de tip PPC pentru a crește vizibilitatea online a site-ului și a numărului de vânzări realizate zilnic.