Urmează un an cu toate alegerile posibile, iar asta implică, asa cum ne-o arată istoria recentă, şi foarte multe lovituri sub centură! Una dintre cele mai noi modalităţi prin care imaginea candidaţilor poate fi puternic afectată în ochii alegătorilor este deepfake-ul.
Deepfake-ul reprezintă o formă de manipulare digitală care utilizează inteligenţa artificială pentru crearea de conţinut audio-video falsificat. Până acum au apărut nenumărate astfel de tipuri de filmuleţe deepfake, în care imaginea unor persoane publice era folosită pentru a promova diferite medicamente sau cure de slăbire minune.
Nici măcar guvernatorul Băncii Centrale nu a scăpat. Mugur Isărescu a apărut într-un filmuleţ falsificat de inteligenţa artificială în care încerca să-i convingă pe români să investească pe o platformă inexistentă. Iar
În acest context, Directoratul Naţional de Securitate Cibernetică a lansat un ghid pentru a ne învăţa cum să deosebim o înregistrare reală de un Deepfake. Explicaţii detaliate primim de la Cezar Bărbuceanu, expert în Politici Publice.
Citeşte integral pe Observator News