Românii acordă mai puţină atenţie social media. Însă vorbim deocamdată despre o uşoară scădere, atât ca număr de utilizatori, cât și ca timp alocat platformelor de socializare.
Numărul total de utilizatori a scăzut de la 13,5 la 13,3 milioane, iar timpul petrecut pe reţele de la 2 ore și 32 de minute la 2 ore și 7 minute, pe zi.
Datele apar într-un studiu realizat de Datareportal, referitor la România digitală şi prezintă tabloul din ianuarie 2024.
TikTok este reţeaua pe care românii îşi petrec cel mai mult timp, deşi Facebook este în continuare platforma care generează cel mai mult trafic, scrie Profit.ro.
Un utilizator de TikTok petrece, în medie, 32 ore și 30 minute pe lună pe această platformă.
Pe Youtube, un utilizator din România stă în medie 30 ore, iar pe Facebook doar 13 ore pe lună.
Şi la număr de utilizatori, TikTok stă foarte bine. Facebook a pierdut 1,3 milioane de utilizatori din octombrie 2023 până în ianuarie 2024., TikTok a câștigat 1,7 milioane în aceeași perioadă. Aşa încât e de aşteptat ca în 2024 TikTok să depășească Facebook în România.
Facebook avea în ianuarie 9,05 milioane de utilizatori, iar TikTok - 8,97, Instagram a urcat la 5,3 milioane, dar e încă departe de primii competitori şi a scăzut cu 250.000 de utilizatori din octombrie până în ianuarie.