WhatsApp și-a modificat politica de confidențialitate, ca urmare a unei amenzi uriașe în materie de protecție a datelor primită în Europa la începutul acestui an.
În urma unei investigații, autoritatea irlandeză de supraveghere a protecției datelor a emis o amendă de 225 de milioane de euro – a doua cea mai mare din istorie în ceea ce privește GDPR – și a cerut WhatsApp să își modifice politicile, scrie BBC.
WhatsApp a făcut apel împotriva amenzii, dar își modifică documentele de politică în Europa și în Marea Britanie pentru a se conforma.
Cu toate acestea, compania insistă că nu se schimbă nimic în ceea ce privește serviciul său.
În schimb, modificările sunt menite să "adauge detalii suplimentare în jurul practicilor noastre existente" și vor apărea doar în versiunea europeană a politicii de confidențialitate, care este deja diferită de versiunea care se aplică în restul lumii.
"Nu există nicio modificare a proceselor noastre sau a acordurilor contractuale cu utilizatorii, iar utilizatorii nu vor fi nevoiți să accepte nimic sau să întreprindă vreo acțiune pentru a continua să folosească WhatsApp", a precizat compania, anunțând schimbarea.
Noua politică intră în vigoare imediat.
Ultima modificare a dus la migrarea a milioane de utilizatori
În ianuarie, utilizatorii WhatsApp s-au plâns de o actualizare a termenilor companiei, despre care mulți au crezut că va duce la partajarea datelor cu compania mamă Facebook, care se numește acum Meta.
Mulți au crezut că refuzul de a fi de acord cu noii termeni va duce la blocarea conturilor lor.
În realitate, foarte puține lucruri se schimbaseră. Cu toate acestea, WhatsApp a fost nevoită să își amâne modificările și să petreacă luni de zile luptând împotriva percepției publice contrare.
În timpul confuziei, milioane de utilizatori au descărcat concurenți ai WhatsApp, cum ar fi Signal.
Noua politică de confidențialitate conține mult mai multe informații despre ce anume se face cu informațiile utilizatorilor și despre modul în care WhatsApp colaborează cu Meta, compania mamă a WhatsApp, Facebook și Instagram.
Amenda aplicată WhatsApp în septembrie a fost rezultatul unei investigații care a durat ani de zile și care a avut ca scop să stabilească dacă gigantul social media a fost suficient de transparent în ceea ce privește modul în care gestionează informațiile utilizatorilor.