Facebook Inc a lansat joi versiunea de test a unei noi aplicaţii de realitate virtuală (VR) destinată lucrului de la distanţă cu ajutorul căreia utilizatorii căştilor Oculus Quest 2 pot participa la şedinţe sub forma unor avataruri ale propriei persoane.
Versiunea de beta a aplicaţiei Facebook Horizon Workrooms a fost lansată în contextul în care angajaţii multor companii continuă să lucreze de acasă după ce pandemia de COVID-19 a închis spaţiile de lucru fizice, iar o nouă variantă de coronavirus se extinde pe glob.
Facebook consideră această cea mai nouă aplicaţie a sa drept unul dintre primii paşi către construirea ''metaversului'' futuristic promovat de CEO-ul companiei, Mark Zuckerberg, în ultimele săptămâni, informează Reuters.
Cea mai mare reţea de socializare din lume a investit masiv în realitatea virtuală şi în cea augmentată, dezvoltând echipamente precum căştile Oculus VR, a lucrat la tehnologii destinate ochelarilor şi brăţărilor AR şi a cumpărat studiouri de VR gaming, printre care BigBox VR.
Odată cu obţinerea unei poziţii dominante pe această piaţă, despre care Facebook crede că va fi platforma digitală a viitorului, îşi va permite să fie mai puţin dependentă de alţi fabricanţi de echipamente cum ar fi Apple Inc, a precizat compania.
Vicepreşedintele diviziei Reality Labs din cadrul Facebook, Andrew ''Boz'' Bosworth, a spus că noua aplicaţie Workrooms oferă ''o perspectivă bună'' a modului în care compania şi-a imaginat elementele metaversului.
''Este unul dintre paşii fundamentali în acea direcţie'', le-a spus Bosworth reporterilor cu prilejul unei conferinţe de presă VR.
Ce este metavers
Termenul ''metavers'', apărut pentru prima dată în romanul distopic din 1992 ''Snow Crash'', este folosit pentru a descrie spaţii imersive, comune, accesate de pe mai multe platforme şi unde realitatea fizică şi cea digitală converg. Zuckerberg l-a descris ca pe un ''internet întrupat''.
În luna iulie, Facebook a anunţat că înfiinţează o echipă de producţie care să lucreze la metavers şi care va face parte din divizia dedicată tehnologiilor AR şi VR, Facebook Reality Labs.
În prima sa conferinţă de presă desfăşurată integral în realitatea virtuală, compania a demonstrat cum utilizatorii Workrooms pot proiecta versiuni avatar ale propriei persoane care să se întâlnească în camere de conferinţă virtuale şi să lucreze la documente partajate, interacţionând în acelaşi timp cu propriul birou fizic şi cu tastatura computerului.
Aplicaţia, oferită gratuit la achiziţionarea ochelarilor Quest 2, care costă circa 300 de dolari, permite prezenţa unui număr maxim de 16 persoane simultan în VR şi un total de 50 incluzând participanţii la video conferinţă.
Compania a precizat că nu va folosi discuţiile şi materialele de muncă ale utilizatorilor Workrooms pentru a direcţiona reclame pe Facebook.
Recent, Facebook, în colaborare cu Comisia pentru siguranţa consumatorilor, a sistat vânzările căştilor Oculus Quest 2 şi a retras dispozitivul din cauza unor reclamaţii care vizează iritaţii ale pielii.