Tragedia de la Washington: Un singur controlor de trafic aerian gestiona două poziții diferite în turnul de control. Alte două avioane, în pericol de accident

Tragedia de la Washington: Un singur controlor de trafic aerian gestiona două poziții diferite în turnul de control. Alte două avioane, în pericol de accident
Sprijină jurnalismul independent
Donează acum

În cei trei ani de dinaintea tragediei aviatice din apropierea aeroportului Reagan din Washington, cel puţin alţi doi piloţi au raportat incidente în care au fost la un pas de coliziune cu elicoptere în timp ce aterizau pe aeroport.

Iar acum un singur controlor de trafic aerian gestiona două poziţii diferite în turnul de control, în momentul coliziunii de miercuri seara, a declarat o sursă din controlul traficului aerian pentru CNN, referindu-se atât la traficul local, cât şi la traficul elicopterelor.

Aproape de tragedie

În două cazuri avioane de pasageri au fost nevoite să efectueze manevre speciale pentru a evita coliziunea cu un elicopter în timpul aterizării, conform rapoartelor depuse de piloţi.

Într-un al treilea incident, două elicoptere militare s-au apropiat periculos unul de celălalt, a raportat un controlor de trafic aerian.

Incidentele anterioare dintre avioane şi elicoptere la Aeroportul Naţional Washington Ronald Reagan (DCA) au fost detaliate în baza de date a Sistemului de Raportare al Siguranţei Aviaţiei al NASA, care înregistrează incidente raportate de personalul din aviaţie. Rapoartele sunt depuse anonim şi nu identifică linii aeriene sau zboruri specifice.

În aprilie 2024, un pilot al unui avion comercial de pasageri a scris că, în timp ce cobora spre DCA, echipajul a primit o alertă de trafic şi o alertă a sistemului de evitare a coliziunilor care indica un elicopter „la aproximativ 300 de picioare sub noi (aproximativ 91 de metri - n.red.)” Conform raportului, echipajul „a luat măsuri pentru a evita ciocnirea” şi a reuşit apoi să aterizeze normal, după ce a trecut deasupra elicopterului.

Într-un alt incident, în octombrie 2022, un pilot de avion de pasageri a raportat că, în timp ce cobora spre DCA, sistemul de evitare a coliziunilor al aeronavei a alertat echipajul în legătură cu „trafic” din apropiere şi le-a ordonat să „URCE ACUM.” Aeronava a anulat aterizarea, a făcut un ocol şi a aterizat cu succes la a doua încercare. „După revizuirea traseului de apropiere şi a altor informaţii, estimăm că ne-am apropiat la 300 de picioare sau mai puţin de ceea ce s-a dovedit a fi un elicopter care decola de pe spital,” a scris pilotul.

Un al treilea incident din baza de date, raportat de un controlor de trafic aerian de la DCA, descria o „interferenţă în aer” între două elicoptere militare în apropierea aeroportului, în septembrie 2022, deşi detaliile exacte nu sunt clare. Cele două elicoptere s-au apropiat prea mult unul de celălalt într-un moment în care „nu există suficient personal pentru a ocupa toate poziţiile din turnul de control,” a scris controlorul, referindu-se la cabina turnului de control aerian.

Un singur controlor de trafic gestiona două poziţii diferite

Un singur controlor de trafic aerian gestiona două poziţii diferite în turn în momentul coliziunii de miercuri seara, a declarat o sursă din controlul traficului aerian pentru CNN.

Sursa descrie această configuraţie, în care o singură persoană se ocupa atât de traficul local, cât şi de traficul elicopterelor, ca fiind ceva obişnuit.

New York Times, care a raportat primul acest detaliu, notează că un raport intern preliminar al Administraţiei Federale a Aviaţiei (FAA) arată că personalul nu era „la nivel normal pentru acel moment al zilei şi volumul de trafic.”

Turnul de control de la Aeroportul Reagan are 24 din cele 28 de poziţii acoperite, adică 85%.

Consiliul Naţional pentru Siguranţa Transporturilor abia începe investigaţia şi va analiza o gamă largă de cauze potenţiale ale coliziunii. Este prea devreme pentru a spune dacă nivelul de personal din turn în acel moment a jucat un rol în incident.

O sursă guvernamentală familiarizată cu ancheta a declarat pentru CNN că supervizorul turnului de control al aeroportului a luat decizia de a combina cele două roluri miercuri seară, lucru pe care îl poate face în baza propriei evaluări atunci când volumul traficului aerian este redus. Sursa a precizat că nu a existat un „declanşator de deficit de personal” la turnul DCA, ceea ce înseamnă că nu erau subdimensionaţi ca personal.


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇