Pro Infrastructură, după ce încă un tren a deraiat: Un accident cu multe victime omenești este tot mai aproape

Pro Infrastructură, după ce încă un tren a deraiat: Un accident cu multe victime omenești este tot mai aproape

Asociaţia Pro Infrastructură apreciază, miercuri, că noua deraiere a unui marfar pe o linie principală, cu distrugeri majore de infrastructură, arată încă o dată starea jalnică a liniei cu traverse de lemn „coapte” și estimează că un accident cu multe victime omeneşti este tot mai aproape.

„Zeci de victime în următorul accident feroviar? Ieri, în toiul nopţii, noua deraiere a unui marfar pe o linie principală, cu distrugeri majore de infrastructură, ne arată încă o dată starea jalnică a liniei cu traverse de lemn coapte”, au scris, miercuri, pe Facebook, reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructură.

ADVERTISING

Aceştia se referă la faptul că magistrala Bucureşti-Timişoara este blocată, sute de călători fiind rămaşi pe drumuri în toiul nopţii.

„Vagoane de-a latul căii ferate: ce se întâmpla dacă pe firul celălalt era un tren de călători? Nu ştim cauza accidentului, dar oricare din bolile cronice ale infrastructurii feroviare, sau o combinaţie, puteau să-l provoace. Un accident cu multe victime omeneşti este tot mai aproape. Din păcate, doar aşa se pot trezi politicienii”, au mai transmis oficialii asociaţiei.

ADVERTISING

Aceştia apreciază că „bolile sunt arhicunoscute”: „25 de ani de subfinanţare a reţelei feroviare care a fost lăsată să se degradeze accentuat de către politicienii şoferi”.

„Acum vine scadenţa! Peste mai punem şi starea jalnică a materialului rulant, indisciplina şi timpul de odihnă nerespectat la mecanici. Ce se poate face? Multe pot şi trebuie să fie făcute”, au mai scris specialiştii.

Aceştia se referă la faptul că operatorii ar trebui să facă „verificarea la sânge a materialului rulant şi a disciplinei mecanicilor”, iar la infrastructură o întreţinere riguroasă plus reparaţii capitale.

ADVERTISING

„Eliminarea practicilor de lăsare a liniei în paragină înaintea reconstrucţiei aşteptată, cândva, şi pe Bucureşti-Craiova. Accelerarea proiectelor de reconstrucţie care ţin magistralele sugrumate şi nesigure câte un deceniu, indiferent de constructor. Evident, cele mai multe probleme sunt la beneficiar, adică CFR”, a mai transmis organizaţia.

9 vagoane ale unui tren privat de marfă au deraiat şi 2 s-au răsturnat, între staţiile Caracal şi Craiova, circulaţia feroviară fiind afectată în zonă inclusiv miercuri.


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇