Un tânăr editor video care a lucrat pentru „departamentul de propagandă” AUR susține pentru PressOne că partidul ar coordona o „armată” de influenceri racolați de pe TikTok.
Coordonatori ar fi Mugur Mihăescu – fostă vedetă TV, afacerist HORECA și actual deputat AUR – și Robert-Mihail Uleia, un tânăr din București care face parte din organizația de tineret a partidului.
Cei 2 doi neagă că ar exista un astfel de departament și că ei ar fi responsabili de coordonarea lui.
PressOne reușește totuși să identifice mai mulți influenceri care și-au început carierele de pe TikTok postând conținut non-politic, ca la finele anului 2024 să devină propagandiști AUR full-time.
- Călin Georgescu a fost trimis în judecată, alături de Horațiu Potra. E acuzat că a orchestrat un plan violent pentru schimbarea ordinii constituționale
- Procurorul general: România a fost ținta predilectă a unor atacuri hibride, cu legături cu Rusia. Călin Georgescu a fost beneficiarul acestor acțiuni
Cei contactați de noi neagă că ar fi fost plătiți sau coordonați de AUR în acest sens. Susțin că au realizat din convingere toate clipurile pro-Simion și pro-Georgescu postate în ultimul an pe TikTok.
Influenceri non-politici devin brusc interesați de politică
„(..) țin minte că Mugur (n.r. Mihăescu) i-a zis lui Robert (n.r. Uleia), de față cu mine, să le contacteze «pe fetele acelea 2, că arată bine și o să pună botul proștii». Exact așa s-a exprimat”, susține o sursă PressOne care a lucrat ca editor video pentru AUR și care a asistat la o discuție între cei 2 coordonatori ai așa-zisului departament de propagandă AUR. Conversația era despre o „armată” de influenceri racolați de pe TikTok pentru a promova și răspândi narațiuni „suveraniste”.
Plecând de la lista de conturi urmărite de Robert-Mihail Uleia pe TikTok, PressOne identifică mai mulți influenceri „suveraniști” care se încadrează în tiparul descris de sursa noastră. Vorbim despre persoane relativ tinere, cu audiențe variabile - cam de la 10 mii de urmăritori în sus - care postează aproape non-stop propagandă pro-AUR și pro-Călin Georgescu.
Până să fie ales Nicușor și România să aibă un nou guvern, propaganda se învârtea foarte mult în jurul anulării alegerilor de anul trecut, cu George Simion și Călin Georgescu în roluri de eroi principali. După alegeri, tunurile s-au mutat aproape exclusiv pe ce fac Nicușor Dan, Ilie Bolojan și miniștrii coaliției de guvernare, care sunt insultați, ironizați și acuzați că ar servi interesele altora, nu pe ale românilor.
Mulți dintre influenceri par să fi avut aceeași evoluție în ceea ce privește conținutul postat pe TikTok: devin activi cu mult timp înaintea alegerilor de anul trecut și adună fani/urmăritori prin clipuri care n-au nicio treabă cu politica. Momente muzicale, dansuri, glumițe/meme despre relații și viață, tutoriale de make-up, reacții la evenimente din lumea muzicală, păreri despre vedete și alți influnceri etc.
Citește integral informaţiile în articolul de pe PressOne