De vineri, vom circula pe Autostrada Moldovei de la București până aproape de Buzău. ONG: Bătaia de joc ține până în ultima clipă

De vineri, vom circula pe Autostrada Moldovei de la București până aproape de Buzău. ONG: Bătaia de joc ține până în ultima clipă
Sprijină jurnalismul independent
Donează acum

Lotul 2 al Autostrăzii Ploiești – Buzău (Mizil – Pietroasele, 28,35 km) va fi deschis traficului vineri.

Dinspre Buzău spre Ploiești se va putea merge pe autostradă de la legătura cu lotul turcilor de la Nurol (Pietroasele) însă dinspre Ploiești spre Buzău, timp de două săptămâni, se va ieși de pe drumul de mare viteză la km 52.

„De mâine, vineri, se va circula pe încă 28 de km noi de autostradă între Mizil si Pietroasele. Cu această ocazie se va rezolva inclusiv problema cauzată de tranzitarea orașului Mizil de autovehiculele care veneau spre sau dinspre Ploiești pe A7. Fiecare km nou de autostradă contează, mai ales când conducătorii auto pot evita DN2, un drum național dificil, cunoscut de ani de zile ca . Dincolo de criticile unor personaje rău-voitoare, rămâne un adevăr de necontestat: A7 avansează, iar infrastructura rutieră a României se dezvoltă”, a precizat Alin Șerbănescu, pentru Mediafax.

Conform estimărilor CNAIR și specialiștilor în infrastructură, la sfârșitul lui noiembrie va fi gata și lotul 3 al autostrăzii Ploiești – Buzău, Pietroasele – Buzău Est, construit de turcii de la Nurol (13,9 km), astfel că se va putea circula neîntrerupt de la București la Focșani pe autostradă.

Asociaţia Pro Infrastructură: Bătaia de joc ține până în ultima clipă

Asociaţia Pro Infrastructură apreciază că ”la noi niciodată nu este aşa simplu”, întrucât doar spre Bucureşti se va putea circula, în sens opus şoferii fiind nevoiţi să circule prin localităţi.

”Vineri, 17 octombrie, probabil după ora 15:00, se va deschide circulaţia pe cei 28,35 kilometri ai lotului 2 al Autostrăzii A7 Ploieşti-Buzău. Dar la noi niciodată nu este aşa simplu: în loc să se dea drumul la trafic complet pe autostradă până în nodul trifoi A7-DN2 aflat pe lotul vecin, executat de Nurol, doar încărcarea spre Bucureşti se face prin acest punct.

În schimb, şoferii care vin dinspre Ploieşti trebuie să iasă de pe A7 la km 47, pe DJ203G, şi să intre prin Stâlpu ori prin Pietrosu/Costeşti şi Spătaru, în loc să evite complet aceste localităţi”, au scris, miercuri, pe Facebook, reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructură.

Potrivit acestora, ”nivelul de incompetenţă şi delăsare este absolut inacceptabil”.

Grija faţă de cetăţenii care le plătesc salariile responsabililor din CNAIR şi MT este ca şi inexistentă. Au avut timp berechet să se asigure că Nurol termină în timp util breteaua necesară astfel încât să fie folosit şi sensul de descărcare pe cei câţiva kilometri de pe lotul turcilor, până în nodul dintre A7 şi DN2, nu doar cel de încărcare. Mai mult, aşa era planul de inaugurare înainte să avem bâlbele bulgarilor de la Trace de pe cele 3 structuri unde au greşit nu doar sudurile iniţiale, ci la podul peste pârâul Sărata au dat de gard inclusiv cu soluţia de remediere”, au mai transmis specialiştii organizaţiei.

Potrivit acestora, ”lăsând la o parte greşelile impardonabile repetate ale constructorului Trace, indolenţa, incompetenţa şi fuga de răspundere ale oficialilor CNAIR şi ale celor din Ministerul Transporturilor, în frunte cu şeful Pistol, respectiv miniştrii Grindeanu şi Şerban şi secretarului de stat Scrioşteanu, sunt strigătoare la cer”.

”După promisiunile fanteziste ale lui Grindeanu, Scrioşteanu şi Pistol din 2024, când se băteau cu pumnul în piept că vom circula pe aici cel târziu în septembrie 2024, acum nu sunt în stare nici măcar să deschidă cum trebuie autostrada!

Singura consolare este că turcii de la Nurol pot termina breteaua din nodul A7-DN2 necesară pentru fluxul de trafic sud ->nord într-o săptămână-două şi restul din cei aproape 14 kilometri ai A7 care ocolesc Buzăul spre sfârşitul lunii noiembrie. La nord de Focşani, vom vedea dacă UMB reuşeşte în decembrie doar Tişiţa-Adjud sau va livra şi Focşani-Tişiţa”, au mai scris reprezentanţii asociaţiei.

Contractul pentru cei 28,35 kilometri a fost semnat cu asocierea româno-bulgară Coni-Trace în 2022 şi prevede 20 de luni de execuţie directă, fără perioadă de proiectare. Ordinul de începere a fost dat în august 2022 şi antreprenorii au primit o extensie de vreo 6 luni, justificată de materialul inutilizabil din gropile de împrumut. Deci avem o întârziere de un an faţă de termenul contractual de finalizare ajustat, octombrie 2024.

Cu chiu cu vai, reţeaua românească de autostrăzi şi drumuri expres aflate în exploatare ajunge aşadar la 1.353,4 kilometri, din care 83,54 kilometri au fost inauguraţi în 2025”, arată Asociaţia Pro Infrastructură.


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇