Vom avea zboruri mai lungi şi bilete mai scumpe, după ce avionul deturnat a redesenat harta aeriană a Europei

Vom avea zboruri mai lungi şi bilete mai scumpe, după ce avionul deturnat a redesenat harta aeriană a Europei

La mai bine de o saptămână de când avionul Ryanair a fost forțat să aterizeze la Minsk, zborurile în Europa arată diferit.

La trei zile după incident, companiile aeriene europene au încetat să mai zboare prin spațiul aerian belorus, scrie CNN.

Agenția Europeană de Siguranță a Aviației (AESA) a solicitat, printr-o directivă, companiilor aeriene să evite spațiul aerian din Belarus.

Directiva a venit la o zi după ce președintele Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, a anunțat că liderii UE au decis să închidă spaţiul aerian al uniunii pentru avioanele din Belarus, ca măsură de sancţionare a regimului preşedintelui Aleksandr Lukaşenko.

ADVERTISING

Și nu doar companiile aeriene europene au decis să ocolească spațiul aerian din Belarus. La fel au făcut companii importante precum Singapore Airlines.

Zboruri mai lungi şi bilete mai scumpe

Efectele deciziei de a evita spațiul aerian din Belarus sunt imense, spun cei din industria aeriană. Harta aeriană a Europei a fost deja redesenată, iar, dacă situația se prelungeşte, va fi și mai rău.

Mai exact, pasagerii vor fi nevoiți să efectueze zboruri mai lungi, iar prețul biletelor ar putea crește.

Și ținând cont că au fost 15 luni dezastruoase pentru companiile aeriene, din cauza pandemiei, acum când restricțiile s-au relaxat iar oamenii încep din nou să călătorească în scop turistic, ocolirea spațiului aerian din Belarus nu este un lucru bun.

ADVERTISING

„Va exista o mare nervozitate în rândul pasagerilor, într-un moment în care sunt deja nervoși din cauza Covid. Acest scandal afectează încrederea consumatorilor, mai ales dacă zboară într-o regiune de lângă Belarus”, spune Paul Charles, fost director al Virgin Atlantic.

Mai mult combustibil consumat şi escale improvizate

Deturnarea avionului Ryanair a „redesenat în mod inevitabil harta aeriană a Europei”, spune un expert din industria aeriană, care a dorit să își păstreze anonimatul.

Și problemele nu se termină aici. „Există deja restricții de zboruri peste Ucraina, după incidentul din 2014 în care a fost doborât un avion al companiei Malaysian Airlines.

ADVERTISING

Impactul evitării spațiului aerian din Belarus este semnificativ. Niciun operator britanic, inclusiv Ryanair, nu a zburat peste Crimeea de ceva timp și această situație poate dura zeci de ani până la rezolvare”, a subliniat expertul.

Potrivit acestuia, evitarea spațiului aerian al unei țări poate însemna zboruri mai lungi, mai mult combustibil consumat, escale improvizate pentru realimentare și costuri mai mari de operare.

Expertul a dat exemplu un zbor British Airways de la Londra la Islamabad, ce a avut loc a doua zi după incidentul din Minsk. Decizia ca spațiul aerian din Belarus să fie evitat a avut loc în timp ce avionul era deja în aer și a trebuit să se abată din drum la Moscova pentru a alimenta.

Va fi nevoie și de mai mulți piloți, spune expertul. Dacă un zbor de câteva ore va ajunge acum la 10 ore, avionul va avea nevoie de trei piloți în loc de doi.

Citește pe aceeași temă și:


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇