Clotilde Armand a primit împuternicire să verifice cum a făcut Romprest prețurile în ultimii 10 ani. Anunță că face staţie proprie de sortare a deşeurilor

Clotilde Armand a primit împuternicire să verifice cum a făcut Romprest prețurile în ultimii 10 ani. Anunță că face staţie proprie de sortare a deşeurilor
Sprijină jurnalismul independent
Donează acum

Primarul Sectorului 1, Clotilde Armand, a fost împuternicit, joi, de către Consiliul Local al Sectorului 1 să verifice modul de stabilire a tarifelor pentru activităţile specifice serviciului de salubrizare pentru perioada 2011-2021.

”Potrivit proiectului de hotărâre adoptat, în şedinţa de joi, această activitate se va realiza prin luarera în calcul numai a costurilor necesare şi utile prestării serviciului public de salubrizare pe raza teritorială a Sectorului 1 de către Compania Romprest Service SA conform prevederilor Legii nr. 101/2006 a serviciului de salubrizare a localităţilor”, a transmis Primăria Sector 1.

"După o muncă de 8 luni de zile, am reuşit să-i conving pe consilierii locali de necesitatea unui control strict asupra modului în care Romprest a tarifat, de-a lungul timpului, serviciile de salubrizare de pe raza Sectorului 1. Am introdus acest proiect de hotărâre de mai multe ori pe ordinea de zi şi, într-un final, astăzi, a fost votat.

ADVERTISING

Din respect pentru banul public şi pentru comunitatea locală, trebuie să plătim preţul corect pentru serviciile pe care le prestează operatorul de salubrizare. Bătaia de joc în ceea ce priveşte cheltuirea banului public trebuie să ia sfârşit", a declarat, în cadrul şedinţei Consiliului Local al Sectorului 1, primarul Clotilde Armand.

PNL spune că lucrurile nu sunt chiar cum le prezintă Clotilde Armand

În replică, PNL Sector 1 susţine că i-a fost dată posibilitatea controlului, cu respectarea legislaţiei şi a contractului în vigoare.

"PNL Sector 1 a demonstrat tot ceea ce spunem de 7 luni de zile în contradictoriu cu primarul. Noi i-am spus de fiecare dată că proiectele propuse de dansa sunt nelegale, atât pentru controlul prestatorului de servicii cât şi pentru modificare de frecvente.

Astăzi PNL a venit cu 2 propuneri ce respectă legea. Pe care le-au votat şi colegii de la USRPLUS. Acestea au fost aprobate. Proiectele PNL. Dacă citiţi postarea doamnei primar, sau cine i-a scris-o, observaţi că dânsa nu a citit amendamentul depus de PNL, de fapt. Cel care este întreg proiectul de hotărâre aprobat, de altfel”, a afirmat consilierul Daniel Ciungu.

ADVERTISING

Acesta susţine că, de fapt, primarului i-a fost dată posibilitatea controlului, cu respectarea legislaţiei şi a contractului în vigoare. ”Atât. Şi să revină cu raport spre noi în 60 zile", a mai afirmat Daniel Ciungu.

Stație de sortare de 40.000 mp

Totodată, Primăria Sectorului 1 anunţă că va avea propria staţie de sortare a deşeurilor.

”Sectorul 1 va fi prima unitate administrativ-teritorială din România care va avea propria staţie de sortare a deşeurilor. Întreaga infrastructură necesară pentru desfăşurarea activităţii de sortare a deşeurilor municipale care provin de pe raza Sectorului 1 va fi construită pe un teren de 40.000 mp. Până la realizarea propriei staţii de sortare, această activitate va fi delegată pe o perioadă de 3 ani.

Sursa citată precizează că, potrivit proiectului de hotărâre votat joi, delegarea gestiunii acţiunii de sortare se va realiza prin atribuirea unui contract/unor contracte de achiziţii publice de servicii.

"În premieră în România, în Sectorul 1 vom avea prima staţie de sortare a unei primării. Însă, aceasta este o investiţie de durată care presupune identificarea unui teren potrivit şi, apoi, construirea staţiei respective. În aceste condiţii, pentru că deşeurile trebuie sortate, suntem nevoiţi să delegăm gestiunea acestui serviciu pe o perioadă de 3 ani.

ADVERTISING

Pentru noi, protecţia mediului printr-o sortare corectă şi intensivă a deşeurilor şi reducerea cantităţii de deşeuri care ajung la groapa de gunoi sunt esenţiale. Îmi doresc să avem un mediu sănătos în Sectorul 1 pentru noi şi pentru generaţiile viitoare", a declarat primarul Clotilde Armand.

În paralel, va fi identificat şi dobândit dreptul de administrare asupra terenului de 40.000 mp pe care va fi construită staţia de sortare în termen de maximum 1 an de zile după care va fi construită infrastuctura necesară sortării deşeurilor.

"Activitatea de sortare a deşeurilor revine în totalitate şi în responsabilitate autorităţii locale a Sectorului 1. Este o idee foarte bună să se facă propria staţie de sortare, însă până la realizarea investiţiei, va funcţiona gestiunea delegată a acestei activităţi.

Gestiunea directă va fi suspendată pe perioada celor 3 ani, pentru că nu pot fi două tipuri de gestiuni: şi directă şi delegată", a declarat, în cadrul şedinţei Consiliului Local, Preşedintele Autorităţii Naţionale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilităţi Publice, Ionel Tescaru.

Citește mai multe despre saga gunoiului din Sectorul 1:


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇