Compania Blue Air a anunțat vineri că nu își va relua zborurile din 10 octombrie, așa cum anunțase anterior. De data aceasta, compania nu a avansat nicio dată pentru o posibilă reluare a zborurilor.
Operatorul aerian a transmis că nu poate reîncepe zborurile, întrucât în prezent sunt în derulare discuții pentru reînceperea operațiunilor aeriene.
„Blue Air se află în prezent în discuții cu potențialii investitori, creditori și Guvernul României pentru a-și restructura profilul de capital, astfel încât să poată reîncepe operațiunile aeriene. Având în vedere, însă, complexitatea acestui proces, Blue Air nu este, din păcate, încă în măsură să reînceapă să zboare din data de 10 octombrie 2022", se arată într-un comunicat al companiei citat de Boarding Pass.
Blue Air a precizat că imediat după finalizarea discuțiilor va informa despre data la care estimează că flota sa va decola din nou.
Compania a anunțat la începutul lunii septembrie că va relua zborurile abia din 10 octombrie, pentru că nu are bani de combustibil şi celelalte cheltuieli necesare pentru cursele planificate începând cu 12 septembrie.
Blue Air le-a cerut atunci pasagerilor care aveau bilete cumpărate pentru zboruri până în 10 octombrie „să nu se mai prezinte la aeroporturile de plecare, aceste zboruri neputând fi operate".
În perioada 6-11 septembrie au fost planificate și anulate 401 zboruri și au fost afectați peste 54.000 de călători. Prelungirea perioadei de suspendare a zborurilor cu încă o lună înseamnă alte zeci de mii de pasageri afectaţi.
Blue Air nu a precizat ce se întâmplă cu banii pe care călătorii i-au dat pe bilete, însă a transmis într-un comunicat că „le-a oferit opțiunile prevăzute de legislația în vigoare, aplicabile tuturor operatorilor aerieni la nivel european (rambursarea biletelor de călătorie, rerutarea pe următorul zbor disponibil publicat pe website sau rambursarea în portofelul electronic utilizabil la viitoare achiziții de bilete)".
„Absolut toate chestiunile legate de rambursarea pasagerilor depind esențial de reluarea activității, astfel încât societatea să poată realiza veniturile necesare, atât pentru operarea zborurilor curente, cât și pentru rambursarea sumelor datorate către pasageri", a anunțat Blue Air.
Compania a anunțat în septembrie că încasările din bilete au scăzut și nu are fonduri ca să reia zborurile. În plus, toţi furnizorii de servicii esenţiale zborurilor au condiţionat oferirea serviciilor respective de plata datoriilor scadente.
Datoriile companiei se ridică la un total de 230 milioane de euro, ceea ce înseamnă 50% din totalul veniturilor realizate într-un an normal de operare. Creanţa de 28,7 milioane de lei pe care o are compania la Ministerul Mediului va fi eșalonată.