Criza Blue Air: Un avocat arată care sunt șansele ca pasagerii să-și recupereze banii rapid

Criza Blue Air: Un avocat arată care sunt șansele ca pasagerii să-și recupereze banii rapid
Sprijină jurnalismul independent
Donează acum

230.000 de pasageri au fost afectați până acum de criza Blue Air și mesajul companiei în ce privește recuperarea banilor pe bilete nu este cel mai liniștitor.

Mai exact, Blue Air a anunțat joi că „rambursarea tuturor sumelor depinde esențial de reluarea operațiunilor și a activității de vânzare”. Însă mulți pasageri sunt pățiți cu sistemul de rambursare al companiei, existând numeroase cazuri în care a fost nevoie de reclamații la Protecția Consumatorului și acțiuni în instanță pentru recuperarea banilor. Și asta când nu era în criză și nu avea poprire pe conturi.

ADVERTISING

Așadar, mulți se întreabă cum și în cât timp își vor primi banii înapoi. La aceste întrebări a încercat un răspuns Marian Mihail, avocat la Asociația pentru Protecția Drepturilor Pasagerilor din România.

„Într-o primă fază trebuie lămurită situația concretă a societății, își va relua activitatea economică ca și până acum, va intra în insolvență fie la cererea sa, fie la cererea altor creditori sau va ajunge în faliment. În funcție de răspunsul la această întrebare, cu cât societatea are mai multe șanse să funcționeze în mod nestingherit, cu atât și pasagerii vor avea mai multe șanse să-și recupereze datoriile. Cu cât ne îndreptăm spre insolvență sau, de ce nu?, și un faliment, cu atât șansele se diminuează”, spune Marian Mihail, pentru Economedia.ro.

ADVERTISING

Avocatul arată că, în cazul în care se ajunge la insolvență, drepturile pasagerilor se vor transforma în niște creanțe și se poate ajunge chiar ca administratorii să suporte din propriul buzunar paguba. Aceste situații, evident, ar prelungi cu mult perioada în care oamenii își vor recupera banii.

„În esență, dacă ne uităm la mesajul transmis de Blue Air din momentul în care au suspendat zborurile, au spus că nu mai au lichiditățile necesare pentru a-și plăti furnizorii. Au spus practic că acea poprire instituită de Ministerul Mediului cu privire la o datorie pe care o cunoșteau și o recunoșteau și n-au contestat-o niciodată, le-a dat peste cap cu fluxul de trezorerie.

ADVERTISING

Chiar și după ce s-a ridicat poprirea, compania a spus că nu mai are bani pentru a opera și asta ar fi motivul anulării zborurilor. Dacă ei se aflau într-o stare de insolvență dinainte de momentul popririi, administratorii societății n-au cerut deschiderea procedurii de insolvență. Putem discuta la un moment dat și despre o atragere a răspunderilor pentru intrarea în starea de insolvență”, precizează Marian Mihail.

Iată care sunt cei 8 pași prin care poți cere banii înapoi de la Blue Air.

Află și ce drepturi ai și când poți cere despăgubiri dacă ți-a fost anulat zborul


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇