Senatorul AUR, Rodica Boancă, a depus marţi o plângere penală pentru zădărnicirea combaterii bolilor, în legătură cu procedura de administrare a testelor rapide antigen efectuate din proba de salivă în unităţile de învăţământ.
Aceasta acuză că testele au fost transportate în şcoli vrac, nefiind ambalate individual.
„Mă revoltă această situaţie în calitate de profesor, în primul rând. Părinţii nu au putut achiziţiona testele rapide din farmacii, ci ele au fost transportate în şcoli vrac, nefiind ambalate individual.
Pe cale de consecinţă, profesorii au fost însărcinaţi să asambleze ei toate componentele. Mai mult, în unele şcoli au fost şi părinţi voluntari care au ajutat la acest demers”, punctează senatorul.
Totodată, Rodica Boancă spubliniază că testele trec prin mai multe mâini și reprezintă un real risc de contaminare a elevilor şi, mai departe, a familiilor acestora.
”De asemenea, întrucât există şi posibilitatea testării în şcoli de către personal nespecializat, pe lângă transmiterea virusului SARS-CoV-2, există un real risc de transmitere şi a altor boli care pot fi declanşate prin manipularea greşită şi imprudentă a acestor teste făcute copiilor pe cale orală.
În consecinţă, în măsura în care chiar şi o singură persoană care intră în contact cu multe teste, din cauza modului în care acestea sunt distribuite, ar fi purtătoare a virusului, există riscul ca virusul să se răspândească la un număr foarte mare de persoane”, a declarat senatoarea Rodica Boancă, potrivit unui comunicat de presă al AUR.
Ieri a fost prima zi de testare pe bază de salivă a elevilor, iar în urma ei au fost detectate 86 de cazuri de infectare cu virusul SARS-CoV-2, a anunțat ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu.
Potrivit acestuia, conducerea a 16.956 de unităţi de învăţământ cu personalitate juridică sau structuri arondate a decis ca acestea să fie administrate la domiciliu.
În 216 unităţi de învăţământ testele se vor administra la şcoală, iar în cazul a 467 de unităţi de învăţământ vor fi administrate fie la domiciliu, fie la şcoală, diferenţiat, pe niveluri de studiu.