Asociaţia Pro Infrastructură vorbeşte, miercuri seară, despre un ”record mondial negativ pe Autostrada Transilvania Chiribiş-Suplacu de Barcău”, afirmând că CNAIR a decis să anuleze licitaţia pe cei 26,35 kilometri ”blestemaţi”.
”Record mondial negativ pe Autostrada Transilvania Chiribiş-Suplacu de Barcău. Avem confirmarea că responsabilii din Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere au decis să anuleze licitaţia pe cei 26,35 kilometri blestemaţi.
Nu ştim sigur dacă este o premieră planetară, dar poate ne spuneţi voi dacă mai există în lume alt proiect de infrastructură de transport început în teren în urmă cu 18 ani şi trecut printr-o acordare directă (Bechtel), două rezilieri de contract (Bechtel şi Corsan-Corviam) şi trei licitaţii (lansate în mai 2014, august 2017 şi decembrie 2020). Urmează a… patra”, au scris, miercuri seară, pe Facebook, reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructură.
Aceştia afirmă că sperau ca a treia oară să fie cu noroc.
”Nu a fost să fie. Erbaşu, câştigătorul iniţial, a fost contestat şi contestatarul, Drum Asfalt-Trameco (grupul Selina), a câştigat definitiv descalificarea ofertei Erbaşu. Iar în 26.07.2022, conform datării documentului, CNAIR declară inadmisibilă oferta Drum Asfalt-Trameco.
Motivul? Din ce informaţii avem, NU din cauza certificatului negativ rezultat din rezilierea contractului pe lotul vecin, Chiribiş-Biharia, ci pentru modalitatea de calcul a experienţei similare (valoare proiecte similare construite anterior) a partenerului spaniol din asociere”, au mai transmis reprezentanţii ONG-ului.
Aceştia Aceştia cer CNAIR să clarifice public dacă asocierea Drum Asfalt-Trameco a făcut sau nu contestaţie.