Alstom va intensifica în perioada următoare procesul de livrare a trenurilor Coradia Stream la patru rame pe lună, astfel încât în mai 2026 în România să fie toate cele 37 de garnituri noi.
”Trenurile rămase, din discuțiile pe care le avem cu Alstom, urmează să fie predate către ARF în perioada următoare. Ei spun că vor intensifica livrarea trenurilor undeva să ajungem la patru trenuri pe lună în perioada următoare și în mai anul viitor livrează toate cele 37 garnituri de tren. Deci, în mai 2026, ar termina livrarea trenurilor.
Mă bazez pe faptul că am discutat cu reprezentantul Alstom pe Europa de Est. Am fost la o discuție cu dumnealui și chiar m-a invitat în Germania, la fabrica lor, să-mi arate că acolo se lucrează numai pentru România. Mă voi duce acolo și o să constat dacă ceea ce mi-au spus este și adevărat”, a declarat pentru Agerpres președintele Autorității pentru Reformă Feroviară, Mihai Barbu.
Până în prezent, cinci rame Coradia Stream sunt în România, ultima ajungând în Depoul Grivița în urmă cu cinci zile, conform unui anunț făcut pe 20 august de Alstom pe contul de Linkedin.
”Un nou pas spre modernizarea transportului feroviar din România: trenuri electrice și servicii de mentenanță de ultimă generație. Încă un tren electric Coradia Stream produs de Alstom pentru România, cu numărul TS05, a ajuns în depoul Alstom Grivița și se pregătește pentru testele de anduranță și recepția preliminară a beneficiarului, Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF). În curând vor fi patru trenuri noi în circulație, operate de compania națională CFR Călători. În paralel, se derulează operațiunile de mentenanță a trenurilor intrate în circulație, conform planului de mentenanță”, se menționează în anunțul companiei.
Din cele cinci trenuri, trei sunt deja în circulație, iar la prototip vor mai trebui făcute ''ceva modificări''.
”Sunt cinci rame venite în România și trei în circulație. Știu că este o problemă cu un tren care este deja la CFR Călători, care a avut o defecțiune acum câteva zile la Brașov. Se remediază defecțiunea și va fi repus în circulație.
La un alt tren trebuie să mai facă ceva modificări și primul tren, acel prototip, la acela trebuie să se mai lucreze, că așa se întâmplă întotdeauna. Trenul numărul unu este prototip și urmează să fie refăcut și repus în circulație mai târziu. Asta se întâmplă și la trenurile de transport de călători pe calea ferată și la trenurile de transport călători la metrou”, a explicat șeful ARF.