Dosarul de angajare și cariera didactică ale profesorului Călin Georgescu, lector universitar la Universitatea Națională de Știință și Tehnică Politehnica București – centrul universitar Pitești, sunt verificate de Comisia de Etică.
Sesizarea vizează o serie de nereguli la angajare și în cariera didactică a profesorului Călin Georgescu. În sesizare sunt menționate și mai multe declarații publice ale angajatului Politehnicii care neagă știința, evidențele, cercetările, medicina, promovează teorii ale conspirației și în care sunt poziții care pot fi considerate incompatibile cu statutul de cadru didactic universitar, relatează Edupedu.
Sesizarea a fost depusă la Pitești, unde Călin Georgescu s-a angajat în 2021. Fosta Universitate din Pitești a devenit centru universitar după preluarea acesteia de către Universitatea Politehnica.
Instituția de învățământ superior a fost sesizată imediat după primul tur de scrutin al alegerilor prezidențiale cu privire la teoriile conspirației promovate de Călin Georgescu.
Georgescu este în prezent lector universitar angajat ca titular la Universitatea Națională de Știință și Tehnică Politehnica București, conform site-ului instituției. Acesta predă la Departamentul Ingineria Mediului și Științe Inginerești Aplicate de la Facultatea de Științe, Educație Fizică şi Informatică de la Centrul universitar Pitești din 2021 până în prezent. Georgescu este titular al cursurilor „Factori de risc, depoluare și refacerea mediului” și „Gestiunea integrată a deșeurilor”, potrivit CV-ului de pe site-ul universității.
Profesorul Sorin Fianu, șeful ierarhic al lui Georgescu la Universitatea din Pitești, a declarat că nu știe cum a reușit acesta să ia atâtea voturi la primul tur al alegerilor prezidențiale.
Universitatea Națională de Știință și Tehnică Politehnica București a reacționat ieri public, într-un comunicat, anunțând că este o instituție „apolitică și imparțială” și ai cărei membri au „dreptul personal” de a se implica în activități politice. Politehnica afirmă că opiniile și declarațiile membrilor comunității sale „trebuie înțelese ca strict personale, nereflectând poziția instituției, fiind separate de misiunea academică”.