O nouă materie la liceu: Istoria Revoluţiei din 1989 şi a schimbării de regim din România

O nouă materie la liceu: Istoria Revoluţiei din 1989 şi a schimbării de regim din România

Elevii ar putea avea o nouă materie la şcoală, după ce miercuri proiectul de lege pentru introducerea disciplinei despre Revoluţia din 1989 a fost adoptat în Camera Deputaţilor.

Propunerea legislativă prevede introducerea în curricula şcolară de liceu a cursului «Istoria Revoluţiei din 1989 şi a schimbării de regim din România».

"După mai bine de 30 de ani de la Revoluţia Română din 1989, devine absolut necesar ca elevii să beneficieze de o disciplină înscrisă în ciclul liceal, prin care să fie evocate schimbările de regim produse în decembrie 1989, datorate curajului iniţial al timişorenilor eroi care au pornit Revoluţia ca mişcare socială şi politică", susţine iniţiatorul Marilen Gabriel Pirtea (deputat PNL de Timiş).

Potrivit deputatului, propunerea a fost dezbătută în plenul Camerei Deputaţilor, în forma sa finală, rezultată din dezbaterile comisiilor de specialitate.

"Proiectul a întrunit voturile necesare adoptării (215 voturi pentru forma finală a proiectului, 17 împotrivă şi 44 de abţineri), urmând ca noua lege să fie înaintată Senatului. Proiectul legislativ prevede introducerea noii discipline începând cu anul şcolar 2023-2024, alături de integrarea acestei noi discipline în sfera curriculară descrisă prin strategiile adoptate la nivelul şcolilor", a anunţat deputatul liberal.

"Ca deputat, cadru universitar şi timişorean, sunt deosebit de onorat pentru întrunirea unei majorităţi a voturilor în Camera Deputaţilor, favorabile pentru introducerea acestei discipline. Noua disciplină «Istoria Revoluţiei din 1989 şi a schimbării de regim din România», astăzi legiferată şi trimisă Senatului, răspunde unei necesităţi obiective, aceea de a le oferi tinerilor instrumentele utile pentru educaţia lor civică, respectiv un set de conţinuturi didactice orientate cu precădere către cel mai important moment revoluţionar al istoriei noastre recente", a arătat Pirtea.

Deputatul a mai precizat că "noţiunile, informaţiile şi mărturiile obiective despre istoria noastră recentă sunt de neînlocuit pentru formarea completă a elevilor, viitori cetăţeni conştienţi de etapele semnificative care au fondat destinul democratic al României."

Acest articol face parte din secțiunea NEW EDU, susținută de
brio