Evaluarea Naţională: O fată care luase 3 la Matematică a obţinut ulterior 8,25, după contestaţie. Inspectoratul explică eroarea

Evaluarea Naţională: O fată care luase 3 la Matematică a obţinut ulterior 8,25, după contestaţie. Inspectoratul explică eroarea

În urma examenului de Evaluare Naţională din luna iunie, o elevă din judeţul Galaţi a depus contestaţie la Matematică după ce lucrarea ei a fost notată cu 3. Ulterior, după reevaluare, a primit nota 8,25, aceasta fiind una dintre cele mai mari diferenţe de notare pentru aceeaşi teză la nivel naţional.

O eroare de borderou ar fi stat la baza notării cu 3, potrivit inspectorului general al Inspectoratului Şcolar Judeţean (IŞJ) Vrancea, Daniela Marchitan.

"Am primit o sesizare de la Comisia judeţeană de evaluare a judeţului Galaţi care ne-au sesizat o diferenţă foarte mare de punctaj, de la nota 3 la nota 8,25.

După ce am primit în cursul zilei de ieri (marţi - n.red.) lucrările din centrul zonal de contestaţii, am început cercetările. Comisia judeţeană a mers în centrul nostru de corectare, am vizualizat lucrarea, am vizualizat borderourile, am verificat şi celelalte lucrări din centru şi am descoperit că la lucrarea cu numărul 2.012 a fost trecută nota lucrării cu numărul 2013. Practic cele două note au fost trecute inversat pe lucrări", a declarat Daniela Marchitan.

Inspectorul general susţine s-au făcut demersurile pentru notarea corectă a elevilor.

"Am sesizat comisia naţională de Evaluare Naţională, am explicat ceea ce s-a întâmplat, am luat declaraţiile celor doi profesori evaluatori şi aşteptăm rezoluţia comisiei naţionale pentru pasul următor.

Bănuiesc că vom primi acceptul de a interveni în aplicaţie şi de a pune corect cele două medii copiilor. Pentru că interesul este pentru elevi în primul şi primul rând", a precizat Marchitan.

Profesorii refuză să corecteze

Conform metodologiei de organizare a examenului de Evaluare Naţională, cei doi profesori riscă acum să nu mai aibă posibilitatea de a participa în comisiile de corectură la examenul de Evaluare Naţională.

De la an la an a scăzut interesul profesorilor de a participa la corectura lucrărilor de la examenelor naţionale, din cauza presiunii şi a timpului scurt pe care aceştia îl au la dispoziţie pentru a nota lucrările.

"În ultimii ani, profesorii refuză din ce în ce mai mult să participe în comisiile de corectură a tezelor la examenele naţionale. Presiunea este foarte mare, iar timpul pe care îl au alocat evaluării acestor lucrări este foarte scurt.

A fost foarte greu să găsim atâţia profesori evaluatori şi în acest an. Oboseala care s-a acumulat şi-a spus cuvântul în acest caz", a fost de părere inspectorul general.

Citeşte şi:


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇