Elevii cer reforma sistemului de evaluare la examenele naționale și propun un Corp Național al Experților

Elevii cer reforma sistemului de evaluare la examenele naționale și propun un Corp Național al Experților

Consiliul Național al Elevilor solicită reformarea sistemului de evaluare în cadrul examenelor naționale.

CNE solicită înființarea unui Corp Național al Experților în Evaluare, un organism care să promoveze și susțină excelența în evaluare.

Argumentele elevilor sunt legate de diferențele majore de punctare între cele două serii de evaluare și numărul record de contestații înregistrat pentru această sesiune a examenului de Bacalaureat.

Elevii spun că sunt erori în ceea ce privește interpretarea baremului sau chiar erori de calcul generate de condițiile improprii în care se corectează lucrările din cadrul examenelor naționale.

ADVERTISING

„Principalele cauze, directe sau indirecte, care se transpun în aceste erori în evaluare sunt reprezentate de timpul limitat acordat parcurgerii unei lucrări, de condițiile improprii din procesul de evaluare, dar și din lipsa unei formări prealabile, a unui instructaj care să ofere direcții pentru o evaluare obiectivă. 

De exemplu, la limba și literatura română, prima probă scrisă a examenului de Evaluare Națională/Bacalaureat, profesorii petrec, adeseori, doar o singură zi pentru a parcurge și nota lucrările, deși perioada dintre prima probă și data afișării rezultatelor inițiale este de o săptămână, de cele mai multe ori.

ADVERTISING
FĂRĂ SCURTĂTURI. Ajungem departe

Superficialitatea în procesul de evaluare înseamnă nedreptate pentru elevi, care nu beneficiază de un tratament unitar în acest proces”, arată elevii într-un comunicat de presă.

Nu mai vor să fie evaluați pentru memorare

Elevii spun că profesorii ar trebui să fie sprijiniți în acest proces prin programe flexibile de lucru și ar trebui să aibă o masă caldă pe zi în timpul în care evaluează lucrările.

„Apreciem că un proces de evaluare calitativ este direct influențat de mediul în care cadrul didactic corectează. Nu în ultimul rând, solicităm Ministerului Educației și Cercetării să fructifice oportunitatea de învățare online pentru organizarea unor sesiuni de formare în mediul digital pentru pregătirea temeinică a profesorilor evaluatori”, mai arată elevii.

ADVERTISING

Corpul Național al Experților în Evaluare ar promova și susține excelența în evaluare. Elevii cer să nu mai fie evaluați despre cât de bine reproduc ei un eseu memorat, ci despre cât de bine își poate prezenta și argumenta propriile idei. 

„Discrepanțele dintre evaluările aceleiași lucrări ne demonstrează faptul că profesorii din România decid asupra viitorului nostru fără nici măcar o oră de pregătire, în condiții improprii.

Nu putem să acceptăm faptul că evaluarea lucrărilor din cadrul examenelor naționale se face după ureche, fără o instruire prealabilă; în acest proces, până acum a contat cantitatea.

Profesorii se întreceau: care termină cele o sută de lucrări arondate mai repede. Astfel de practici nu trebuie să se regăsească într-un sistem educațional performant.

Primii pași pe care trebuie să îi realizeze Ministerul Educației și Cercetării pentru reformarea sistemului de evaluare în cadrul examenelor naționale: înființarea unui corp național de evaluatori, organizarea de sesiuni de formare pentru cadrele didactice și, în mod obligatoriu, o masă caldă pentru fiecare zi petrecută la corectatul lucrărilor”, a declarat Antonia-Laura Pup, președintele Consiliului Național al Elevilor.

Citiți și: De ce apar diferențe așa de mari între note după contestații. Explicațiile unei profesoare care a corectat matematica la Bac


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇